Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: dvd-filmer på dvd-r

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Question dvd-filmer på dvd-r

Finns det något sätt att spela dvd-filmer (mpeg2) brända på dvd-r media.
    Enligt Sony är ps2 inte kompatibel med dvd-r.
    Jag har ett Action Replay 2 chipset, som ju hanterar brända spel samt pressade dvd-filmer, men jag lyckas inte med brända filmer.

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Du måste ha en dvd brännare då funkar det i din ps2.

<small>[ 19 May 2002, 12:32: Meddelandet redigerat av: daniel_e53@hotmail.com ]</small>
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av daniel_e53@hotmail.com:
    <strong>Du måste ha en dvd brännare då funkar det i din ps2.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har en Pioneer DVR-A03 brännare. Filmerna funkar på andra spelare, men inte i ps2. Har någon något annat tips ?

Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Respekt
    29

</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
    Ursprungligen skrivet av loca:
    <strong>Jag har en Pioneer DVR-A03 brännare. Filmerna funkar på andra spelare, men inte i ps2. Har någon något annat tips ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du testat på flera olika märken av DVD spelare? Om strukturen på skivan inte är helt 100 så kan en del spelare bråka. Men min Pioneer sväljer nästan ALLT, rått som ruttet. En polare har en Philips och jag lånade ut en kopia på Sagan om ringen. Den funkade hur bra som helst i min Pioneer, i en annan polares DVD spelare men inte i hans Sony... Det finns ett program som here IFOEDIT som man kan fixa till allt möjligt med. Det löser det mesta...

Registrerade
    May 2002
    Respekt
    0

Jag har testat på ett antal spelare, mestadels i PC. På vissa spelare funkar inte ljudet. IFOEdit var verkligen ett bra tips, tack för det! Men när det gäller PS2 tror jag mer att det beror på att det är bränt media. Jag får meddelandet "disc read error". Jag har ju ett AR2-chip. Skulle det funka med något annat chip?

Liknande diskussioner

1. Inlägg: 11
    Senaste inlägg: 2003-12-18, 15:06
  2. problem med att spela upp olika dvd filmer
    By Bagger in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-07-30, 16:19
  3. FilMer?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2002-12-13, 12:45
  4. DVD filmer med Messiah på en V5a
    By Silver Surfer in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2002-08-07, 10:08
  5. Dvd Region X
    By Oddman in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-16, 12:43

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner