Finns det något sätt att spela dvd-filmer (mpeg2) brända på dvd-r media.
Enligt Sony är ps2 inte kompatibel med dvd-r.
Jag har ett Action Replay 2 chipset, som ju hanterar brända spel samt pressade dvd-filmer, men jag lyckas inte med brända filmer.
Finns det något sätt att spela dvd-filmer (mpeg2) brända på dvd-r media.
Enligt Sony är ps2 inte kompatibel med dvd-r.
Jag har ett Action Replay 2 chipset, som ju hanterar brända spel samt pressade dvd-filmer, men jag lyckas inte med brända filmer.
Du måste ha en dvd brännare då funkar det i din ps2.
<small>[ 19 May 2002, 12:32: Meddelandet redigerat av: daniel_e53@hotmail.com ]</small>
daniel_e53@hotmail.com
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av daniel_e53@hotmail.com:
<strong>Du måste ha en dvd brännare då funkar det i din ps2.</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Jag har en Pioneer DVR-A03 brännare. Filmerna funkar på andra spelare, men inte i ps2. Har någon något annat tips ?
</font><blockquote><font size="1" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">referat:</font><hr /><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Originally posted by
Ursprungligen skrivet av loca:
<strong>Jag har en Pioneer DVR-A03 brännare. Filmerna funkar på andra spelare, men inte i ps2. Har någon något annat tips ?</strong></font><hr /></blockquote><font size="2" face="Verdana, Helvetica, sans-serif">Har du testat på flera olika märken av DVD spelare? Om strukturen på skivan inte är helt 100 så kan en del spelare bråka. Men min Pioneer sväljer nästan ALLT, rått som ruttet. En polare har en Philips och jag lånade ut en kopia på Sagan om ringen. Den funkade hur bra som helst i min Pioneer, i en annan polares DVD spelare men inte i hans Sony... Det finns ett program som here IFOEDIT som man kan fixa till allt möjligt med. Det löser det mesta...
Jag har testat på ett antal spelare, mestadels i PC. På vissa spelare funkar inte ljudet. IFOEdit var verkligen ett bra tips, tack för det! Men när det gäller PS2 tror jag mer att det beror på att det är bränt media. Jag får meddelandet "disc read error". Jag har ju ett AR2-chip. Skulle det funka med något annat chip?
Bookmarks