Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: CDRwin under XP?. Funkar ej!. Annat Prog?

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23

    Unhappy CDRwin under XP?. Funkar ej!. Annat Prog?

    Kan inte få CDRwin att fungera under XP. Klagar över han inte hittar ngn. DVD-spelare eller brännare!.( ASPI-fel ).
    Har en DVR-A04. Har ngn. med samma brännare fått programmet att fungera?. Måste ha ett program som kan ta cue & bin-filer!.

  2. #2
    Registrerade
    Dec 2000
    Från
    Sthlm
    Inlägg
    2 386
    Respekt
    28

    Post

    Det är samma problem med 2000. Du måste installera ASPI drivisar. Kommer inte ihåg vart jag hittade mina. Men det är bara söka på typ Google...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    69
    Respekt
    23

    Post

    Men det finns ju en drös med ASPI-drivers. Vet inte vilken som jag ska ha. Har prövat en del men ingen har fungerat!. Har även prövat den sista drivern som många säger ska funka.( aspi v.471). Det beror väl på vilken brännare man har, eller?
    Eller har jag gjort fel då med aspi-installationen?.

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2001
    Från
    Umeå, Sweden
    Inlägg
    119
    Respekt
    23

    Post

    grantrytare, jag tror jag vet vad det handlar om. Jag har kört CDRWin i hela mitt brännarliv och CDRWin är bra på många sätt men har sina nackdelar. CDRWin är överlägset i att bränna spel som ska läsas i cd under spelets gång, dvs det ultimata verktyget till konsolspel. Även mycket bra, om inte bäst i att rippa av spel till image (har bara stött på ett program som är bättre).

    Men som sagt det finns en baksida. CDRWin har mycket dålig kompatibilitet med cdr-enheter. Det hela handlar om vilken version du har av programmet. Kolla först om brännaren är kompatibel med CDRWin överhuvudtaget på <a href="http://www.goldenhawk.com" target="_blank">http://www.goldenhawk.com</a> och sedan på supported devices. Testa med version 3.8G eller 3.9B, det är nyutgåvor av äldre versioner (då allting över 4.0 inklusive 4.0 är värdelöst att bränna konsolspel med), dessa är kompatibla med nya brännare/cdromer OCH fungerar bra att bränna spel med. Tänk även på att du måste ha full version annars så riskerar du att få felbränningar automatiskt då Goldenhawk har inbyggt sådant förut. Tror det även finns ASPI drivers utvecklat för programmet på hemsidan också..

    Jag kör version 3.8G, fungerar bra för mig i XP med min Acer brännare..
    -;^Rez^;-

Liknande diskussioner

  1. Funkar eran konverter med PS2 Rattar!?
    By Spikex in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-12-27, 19:56
  2. EMS2, funkar ej varje ggn?
    By ps2mannen in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-10-01, 17:42
  3. original pal - ntsc spel funkar inte på min ps2. svara ( inga spel funkar !!!! )
    By Mephisto-Live in forum Messiah - Teknisk support
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-03-02, 12:08
  4. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 11:26
  5. PS2 Backups funkar inte!!!!
    By usm76 in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-01-22, 11:32

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •