Original inlägg av
ekke
Kamrater,
Har läst alla guider och inlägg om smb och xbmc. Jag blir galen
på dessa saker.
Fråga 1
För det första, på min F: i xboxen har jag mappen games (suprise!), under mappen till den är t.ex action, sport, barn, diverse & motorsport. Jag lyckas inte skriva i xml filen på något sätt så att jag i menyerna under games först kommer till mina undermappar, sedan till xbe filerna i respektive kategori.
Hittade en tråd att "pege63" hade samma problem, men hittade inget svar på hur han eller ni löser detta.
Fråga 3
Mitt väder visar London, Ottawa o.s.v. Kan man få den att visa Stockholm t.ex istället.
Erik
Som svar på Fråga 1:
Ta upp din EVOX.INI som ligger i roten på C: enkelt förklarat så skall din games sektion se ut enligt följande:
Kod:
Section "Root"
{
Section "Games"
{
Section "Action"
{
AutoAddItem "f:\games\action\"
SortAll
}
Section "Barn"
{
AutoAddItem "f:\games\barn\"
SortAll
}
}
}
Sen är det bara att lägga till sektionerna du vill ha. Glöm inte bort att varje sektion börjar med en { och slutar med en } .
Vad gäller fråga 3 så står svaret i xboxmediacenter.xml som hänger ihop med XBMC :
Kod:
<!-- get your area code from www.weather.com its the 4 character, 4 number bit after /local/ !-->
<!-- unitT is the units for temperature (F or C) unitS is the units for speed (K or M) !-->
<!-- refresh is the auto refresh time in minutes !-->
<weather>
<areacode>SWXX0040</areacode>
<unitT>C</unitT>
<unitS>K</unitS>
<refresh>20</refresh>
</weather>
Lycka till.
Bookmarks