Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Överföring PC<->XBOX

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Question Överföring PC<->XBOX

Hej på er!
    Igår när jag skulle föra över en pryl till min xbox från datorn så dog helt plötsligt kommunikationen mellan dom, och det fungerar inte nu heller. Jag har kollat att kabeln och datorn är riktig så nu är det bara xboxen kvar. Nån som varit med om liknan de, om det är något man kan avhjälpa själv eller om den måste lämnas in?

Tack på förhand!

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Runemo
    Respekt
    0

Överföring

Jag har oxå lite problem med överföringen mellan pc --> xbox (qwix). Ftp fungerar ganska bra, men efter ett tag så bryts även det. Har inte enaning om vad felet kan vara. Hoppas på hjälp.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Exclamation Överföring PC <----> Xbox

Har oxå lite klydd med överföring mellan PC & Xbox, började bra men efter ett tag dog anslutningen och även om man loggar av och man försöker ansluta hittar den ingen xbox.

Letade lite på nätet och hittade att de som har nforce chipset på sin Pc burk kunde ha detta problem... Och jag har ju ett nforce2 chip i min burk, någon som kan hjälpa till ???

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    jag har Nforce 2/3/4 ULTRA burkar & det funkar kanon iaf prova ladda hem C-Xboxtool & spola qwix ner på toan.
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    0

Post Överföring PC <---> Xbox

Har provat C-Boxtool, samma sak.
    Flash FXP - Funkar bra ett tag sedan bara dör connection , log off och sedan log on - resume och så funkar det ett tag till...

/ kazzt

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Det är dina inställningar.
    Vad har du för OS WINXP stäng av brandväggen.

FLASHFXP
    Öppna Flashfxp klicka fliken FTP uppe i vänstra hörnet.
    Sen Qick Connect skriv samma IP adress som du hadde på din xbox t.e.x 192.168.100.3 i Server or URL kolla så port är 21.
    Avmarkera Anonymous skriv XBOX på User namne & Password.
    Sätt på din xbox, vänta till den har kommit in på Menyn igen.
    klicka sen Connect på Flashfxp.
    Du kommer då se en massa mappar uppe i högra hörnet t.e.x D,D,E,F, och så vidare.
    Kolla sen vilken mapp som du har mest hårddisk utrymme på.
    Sen är det bara att föra över
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Hej jag har pråblem med att överföra till boxen . får ingen bra hastighet på överföringen . Snälla hjälp mej , ps har provat allt som står på dena sida tror jag .MVH Nicklas74

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0

Problem med överföring.

Jag använder flashFXP men jag lyckas inte få kontakt mellan pc och xboxen. Jag har följt lilla guiden till det chippade xboxet men lyckas inte få det å funka
    Vore tacksam om någom kunde ge mig en beskrivning på hur jag ska göra steg för steg för att jag ska få det att funka.

Tack på förhand

Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Runemo
    Respekt
    0

seg fart

Jag hade problem med hastighet och att det plötsligt kunde stanna.
    Hittade inga fel överhuvudtaget på inställningarna. Så jag tog och testade med ett annat nätverkskort. Det gjorde susen.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Jag har samma problem. dassig överföring mellan min Server och Xboxen, de sitter på 100Mbit lina och en Dell router imellan. denna utrustingn har fungerat i klanderfritt i över ett år. Dock för ca en månad sen har allt flippat ur. får ingen bra överföring via FXPftp eller streama film som ligger på servern.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du kanske hade mindre skit i burkarna för ett år sedan än vad du har nu

Registrerade
    Jun 2005
    Respekt
    0
    Hmmm.

Problemet stavas Fönster & uttalas Windows. Skaffa Linux så slipper ni allt sådant strul, och blir bara lyckligare (Vill du starta om din PC !!!)

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    20
    Ni som får connection timed out i flashfxp kan ju pröva med att ställa in alla inställningar rätt i xboxen och i flashfxp, sedan stänga av både datorn och xboxen å koppla in nätverksladden och först starta datorn å ställa in inställningarna i kontrollpanelen och sedan starta xboxen och connecta i flashfxp. Det fungera i för mig i alla fall. Jag hade följt en hel del guider men det här är det enda sättet för mig att få det att fungera.

Liknande diskussioner

1. konstigt ljud och avbruten överföring
    By pemani in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-12-05, 10:51
  2. Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-11-12, 10:45
  3. Xboxen hänger sig vid överföring av filer
    By Boris in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-08-01, 17:41
  4. Överföring PC --> Xbox - Racer-överföring?
    By hartie in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 08:14
  5. FTP överföring till xbox, gör att jag...
    By zelcor in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2002-11-07, 14:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner