Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: streama/mappa upp datorn/skillnader mellan olika ver. av XBMC

  1. #1
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    streama/mappa upp datorn/skillnader mellan olika ver. av XBMC

    Hejsan!
    Jag har precis börjat utforska möjligheterna att streama saker från datorn, men det enda jag har fått till än så länge är att streama radio till boxen.
    Har stött på olika problem, man försöker söka på forumet men det är svårt att hitta alla svar

    För det första: Jag har fått för mig att man nog bara kan ha länken till en radioström i varje textfil? för annars borde väl spelaren bli förvirrad när han läser in filen och det finns fler länkar i den? Således har jag labbat och skapat 2 olika filer till två olika streamar - men när jag försöker växla mellan dom så chraschar allt och en skärm med info om "fatal error" dyker upp med uppmaningen att trycka på valfri knapp för återstart - och då bootar boxen till originaldashboardet.

    För det andra: Det verkar som allt benämns som att man "streamar", är det samma sak om jag vill lyssna på mp3 eller kolla på filmer från min dator?
    Jag trodde att det bara var att dela ut valfri mapp på datorn och sen navigera dit via xbmc, men jag hittar inte på mapparna där och när jag försöker söka efter nätverket står det access denied.

    Ett av problemen med att söka här på forumet är ju att många av trådarna är nåt år gamla och mitt media center är ifrån januari iår t.ex. så läste jag någon gammal instruktion om hur man ställde in nätverksinställningar i "xboxmediacenter.xml" men i min nya version så finns det inga såna taggar med - sköts det på nåt annat sätt i dom nya versionerna?

    jaja det var lite av mina virriga funderingar förmodligen så kommer det mer funderingar framöver, jag har ju börjat inse vad mycket man kan använda boxen till

  2. #2
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    34
    Respekt
    20
    http://www.xboxmediaplayer.de/

    där hittar du mycket information.. Sajten för dom som använder xbmc

Liknande diskussioner

  1. nybörjar frågor jag inte hittat med sökfunktionen
    By blåbär in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 8
    Senaste inlägg: 2004-08-12, 12:15
  2. Xbmc 29/10, 30/10
    By GertLind in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-11-02, 20:13
  3. Skillnad mellan dom olika chippen?
    By Wanner in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2002-01-08, 00:01
  4. Skillnad mellan olika chip.
    By Darkchild in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-09, 22:29
  5. NEO2 & Olika PS2 Modeller
    By Rofty in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-16, 21:01

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •