hej
har för mig jag läst att man ska döpa om spelets ändelse till iso när man ska bränna det på en skiva stämmer det?
ska man då välja att man ska bränna image fil eller bränna filen som en vanlig data fil typ i nero
//mcjagg
hej
har för mig jag läst att man ska döpa om spelets ändelse till iso när man ska bränna det på en skiva stämmer det?
ska man då välja att man ska bränna image fil eller bränna filen som en vanlig data fil typ i nero
//mcjagg
bränn som image
Precis, öppna Nero, strunta i eventuella wizards.
Välj att bränna "image" (Recorder > Burn image...), du behöver inte döpa om filen, välj att lista *.* i öppna-menyn. Se till att ha Data Mode 1 och block size 2048. Raw mode skall ej vara ikryssat.
I Nero tvingas jag personligen välja asdfasdf för att kunna välja block size 2048 och Raw mode av, men gör jag det så visar det ändå rätt sen under fliken Foreign Image efter att jag gått vidare till Burn Compilation-fönstret. Det är vad som står där som är huvudsaken!
OBS! Om något fält är tomt där, börja om igen och se till att ändra fram och tillbaka i rullgardinsmenyerna för Type of image: och Block size:, det borde fixa problemet. OBS!
Om du trots detta får upp ett felmeddelande som säger "The entered block size does not correspond to the image length" så kan det vara fel på din image-fil. Detta kan fixas med FSTFiX, laddas ned här. Länkat från en tråd på MaxConsoles forum.
Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium
hej
jag tackar för det fina upplägget nu har jag fått det och funka tack så mycket
mcjagg
Grattis! Roligt att höra!
Mycket nöje!
Internet users are so fat because they are full of the heaviest element in the universe: Complainium
Bookmarks