Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: lödfri multi-X värdelöst?

Registrerade
    Mar 2001
    Respekt
    0

Post lödfri multi-X värdelöst?

Tjena!
    Min brorson har ett playstation som vi utrustat med lödfritt multi-x köpt hos Er för ett par månader sedan.
    Jag har precis fått reda på att multi-x
    killern slutade fungera efter bara någon knapp månad. Min bror kontaktade då Er och fick svaret att det inte var fel på multi-x killern utan på basenhetens parallelport och att enda var att låta löda in ett Multi-X chip.
    Huruvida det är basenhet eller multi-x killern som det är fel på vet jag inte, symptomen är att menyn inte visar sig och att det inte går att spela "backupspel".
    Är porten så känslig? multi-x killern har monterats och demonterats max 3 gånger, varje gång med varsamhet.
    Det verkar vara många här som har samma problem, är detta återkommande med den lödfria lösningen? kan vi komma och prova multi-x killern i någon av Era butiker?

topz

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Det måste vara något missförstånd, eller så har den representant för psxcare ni talat med varit tillfälligt sinnesförvirrad.

Om vi inte själva testat din playstation i vår butik, eller om ni inte sagt att den killer som inte fungerar på er playstation fungerar perfekt på grannens så är det endast en mycket liten risk att det är fel på parallellporten - även om det ibland är så.

Antagligen är det Multi-X killern som är sönder, och vid ett korrekt bemötande från vår sida skall du då omedelbart få ett returnummer och instruktioner om hur du skall skicka produkten till oss.

Det där med varsamhet skall inte spela någon roll, vi brukar misshandla våra labexemplar av Playstation och Multi-X killer ganska rejält ibland - t.ex. genom att slita ur och sätta tillbaka dom med strömmen på. Än så länge har varken någon playstation eller Multi-X killer gått sönder pga detta så jag tror nog att prylarna tål mer än man kan tro.

Ett av stegen när vi felsöker Multi-X killer över telefon är att be kunden slita ur Multi-X killern för att sedan trycka tillbaka den så hårt att det knakar lite i den. Först då brukar det nämligen bli riktigt bra kontakt, speciellt då det ofta är första gången som parallellporten används på en ibland flera år gammal playstation där kontakterna oxiderat.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. [Köp av Ps2 med Multi X]
    By TwiZteD in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-07-13, 09:17
  2. Lödfri Multi-X Killer 2M version eller...?
    By Euler in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-12-16, 21:59
  3. multi x installation
    By deejay wiz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-01, 14:53
  4. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 22:25
  5. Multi X Killer (Xenogears och Chrono Cross)
    By Olznillz in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-13, 18:44

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner