Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Lägga in ny epprom

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21

Question Lägga in ny epprom

Min box har blivit bannad, pågrund av att jag hade ett live konto registrerat och sen lämnade jag in den för byte till större hårddisk. Sen när jag går ut ANDRA gången för att spela får jag meddelandet att min xbox är modifierad, bla, bla.
    Så min fråga: om jag tar med en box som ni chipar, kan ni flytta över eppromen till min bannade? MEN jag har ett live konto på en tredje maskin, visst kan jag flytta det kontot till den som får det nya eppromét ?

Vad tror ni? gärna förslag.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Vi kan flytta eeprommen, det bör nog vara samma videochip i båda xboxarna annars kan det bli strul. Du kan flytta kontot till vilken xbox som helst, enklast genom att lägga kontot på ett minneskort.

Personligen hade jag låtit bli att chippa den där boxen du tänkte ta eeprom ifrån och använda den boxen för live...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21
    Det är ett råd jag fått från flera så det kanske är något jag ska tänka på...
    Det som är lite synd är, att om jag sitter och nöter med att låsa upp banor mm. så hamnar dom på min, som jag kallar det: LyXbox.
    Samma med nerladdat DLC det hamnar på "live maskinen".

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    DLC kan du nog hitta på nätet med lite ansträngning. Upplåsta banor kan du föra över med ett minneskort.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21
    Är det så att du är lite skeptisk till att inte MS kommer hitta våra modade boxar...?
    Dom är ju rätt sluga så det kanske finns skäl att vara vaksam.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21
    Jag kan fixa en ny epprom från en kompis maskin, men är det värt besväret... kommer (dom) att banna den igen, fast jag gör allt i rätt ordning den här gången.
    Hur har ni andra? kör ni LIVE på era moddade maskiner? eller har ni två stycken?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Han kommer inte kunna spela samtidigt som den som får den andre som har samma
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21
    pege63, kör du live med din maskin?
    Att han inte kan köra live vet jag, men frågan är nog om det är NÅGON som har chipat och bytt hårddisk, som kör live?
    Jag vill ju veta om det är någon ide´ett chipa hans maskin för att kunna ta hans epprom, om man ändå blir bannad när man går ut på live...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Jag vet inte vad jag har hört så blir man bannad på LIVE fasst man kör på org bios, innan för länge sedan kunde man köra LIVE med externbioset avstängt jag gjorde det under 3 mån man fick med i ett spel, men nu vet jag inte längre man får många olika bud nu för tiden, det finns andra sätt tex xboxconnect, x-link
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21
    XBC och Xlink fungerar visst, men LIVE är ändå enligt mig det bästa alternativet. Det är enkelt att bara hoppa in på en server, och man behöver inte ha datorn igång samtidigt.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Då är säkraste alternativet en NY box utan chip för att vara på säkra sidan

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    21
    Det är bara så jäkla trisst att dom DLC släppts/släpps inte går att lägga på minneskort och använda i min Lyxbox.

Nu har jag så, med en LIVE-maskin, men som saxen sa DLC´n går ej att använda i den andra..

Liknande diskussioner

1. Lägga in musik på HD
    By trifix in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-07-30, 16:21
  2. xbox spel i datorn? lägga över till datorn?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-09-02, 17:34
  3. Var skall jag lägga filmerna?
    By go4it in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2003-08-14, 12:31
  4. Lägga in dvd filmer på hd direkt från dvd-skivan?
    By D-mark in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2003-08-13, 14:35

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner