Visar resultat 1 till 21 av 21

Diskussion: Duox 2 kan ej starta.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Duox 2 kan ej starta.

Har lödt in ett duox 2 i mitt xbox. (1.6)
    men den startar om två gånger. och sedan blinkar rödd o grönt.
    och varje omstart så blinkar chippet till. ( alltså den röda dioden på chippet)
    alla lödningar är riktigt löda av en elektriker.
    det går även att starta xboxet vanligt med eject knappen men inte med power knappen.

kunniga svar uppskattas

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Prova med biosswitchen i andra läget
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    jao. har testat båda lägena. men det värkar kunna starta på ngt sätt. den får liksom en liten tändning. och sedan startar det om.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Låter som ett lödfel... kolla över lödningarna och LPC rebuilden...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    aa. men vilken tror ni att det skulle kunna vara? vad gör lpc rebuilden exakt för ngt?

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Det är ju ganska svårt att svara på eftersom vi inte vet hur det ser ut. Eftersom den startar original (via eject knappen) så lutar det åt ett lödfel nånstans. Kolla så att kablarna är lödda på rätt ställe och tänk på att de ska vara så korta som möjligt och helst inte korsa varandra. Lägg gärna upp en bild om du har möjlighet.

Rebuilden ser till att chippet får den ström det behöver mm.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    okej. ska kolla lite nu då. hoppas att det är det.

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    24
    om den funkar att starta med eject så är det inget fel på d0 eller bt,, så det är bara att börja felsöka, säker på att du har ett m8_16 bios på nån av bankerna?

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Hejsan... Har exakt samma fel som "författaren..." Har kollat upp lödningarna och lött om ev kalllödningar. Men kan som sagt starta med ejectknappen på båda bankerna men det enda som händer då man startar med "on" knappen är ett par omstartar och att sedan både chipet blinkar rött (som jag tror är riktigt) och att frondioden blinkar mellan rött o grönt. Det jag tror är att det är tomt i biosbankerna. Kan det vara så att det var tomt då jag fick det från psxcare och att det behöver "brännas" om?

Ha det
    Michel

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Hade samma problem med, gjorde om LPC rebuild å simsalabim det funkade..

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Ok,,,vi försöker igen,,,, 4:e gången gillt heter det väl.....

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Har precis samma problem jag också.. börjar fundera på om det chippet som gått sönder..

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    MItt chip har aldrig fungerat, det fungerar som sagt när man startar med ejectknappen, men så fort som man skall starta med "on" knappen så blinkar det till. Jag har aldrig haft möjlighet att programmera om bios. Finns det någon adm, som kan bekräfta att det är generella problem med just detta chippet?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    PS! Om du har V1.6 skall du boota med minnes bank 1 endast å bank 2 om du inte har V1.6...

Annars kan du jua alltid höra med köpstället om biosen är förprogramerad eller inte..

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Vi har prövat att boota med båda minnesbankerna men händer likadant på båda (alltså ingenting). Jo jag har köpt det från psxcare, tänkte kanske att dom kollar här inne då o då, trodde att "Hansi" var någon som jobbade här. Men jag ringer imorgon får vi se vad som sägs...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Jo, jag äger och representerar psxcare.com :-)

Men skall du vara garanterad support kan du maila oss och ange kund+order#

Jag svarar inte på ALLA inlägg här, eftersom många som frågar på forumet inte är våra kunder och den här typen av frågor ofta besvaras bra av andra besökare :-)

Det är inga generella fel på duo-x2 chippen. Dom fungerar mycket bra. Givetvis kan något enstaka chip vara defekt, men det är mycket mer vanligt att det är fel på installationen eller att flashningen gått fel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Ok, skönt att veta att det inte är mängders som är fel utan troligtvis (förhoppningsvis) att det är chippet. Ok, jag skall maila och skicka med det ni önskar och mina problem med mail till dig. Tack för svaret!
    Michel

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Jag har ungefär samma problem! Den startar och stänger av sig några gånger och sedan blinkar, efter att jag flashade bioset (fel). men med ejectknappen startar den upp, dock utan evo. Därför kan jag ju inte flasha om det...vad göra?!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Hotflasha eller skicka tillbaka chippet till den du köpte det av för omflashning.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    hur hotflashar man?

edit: Dom sa att man måste chippa om maskinen och att det bara är att kasta detta chip...stämmer det verkligen?
    Last edited by ChrioN; 2005-03-21 at 17:50.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Omöjligt att säga utan att testa chippet / testa hotflasha chippet

Liknande diskussioner

1. Kan inte starta originalbios
    By The Game in forum SmartXX Support
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 17:41
  2. Kan ej starta apps eller spel
    By sjoa in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-10-10, 21:58
  3. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 16:46
  4. Starta 80 mins som DVD-R ?
    By beorn in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-12-02, 16:16
  5. Var kan jag installera chippet?
    By Joke in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-22, 13:55

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner