Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: ToxicOS+hårddisk hjälp

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    ToxicOS+hårddisk hjälp

    Hej

    Jag har bestämt mig för att trycka in en hårddisk i min PS2 och använda den med mitt DMS4Pro+ToxicOS. Mina frågor.


    1. Hur exakt kopplar man in den och vad behövs förutom nätverksadaptern?

    2. Behöver man en IDE-kabel i så fall vilken?

    3. http://www.datorbutiken.com/se/defau...d=MAXDMO9160SE det är hårddisken jag valt fungerar den?

    4. Vilka program behöver jag bla för överföring till en hårddisk direkt i datorn? (länka gärna till programmen och skriv bredvid vad man ska ha de till)

    5. Var hittar man Reality Media Player som man kan flasha in i Chippets minne?

    6. Ska man lägga in ISO-filer i hårddisken för att kunna spela dem eller går
    det även bra med Bin/Cue format?

    7. Fungerar PSone spel från hårddisken?

    P.S Ha översende med denna tråd jag vet att det redan gjorts många liknande men jag ville ha allt i en tråd. Tack för hjälpen i förhand.
    Last edited by Sabin; 2005-02-05 at 23:20.

  2. #2
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    Vet egentligen inte varför jag ens svarar men....

    1: Man trycker i den helt enkelt, om du vet hur nätverksadaptern ser ut så vet du hur. Programvara = Hdloader/Hdadvance

    2. Inget

    3. http://ps2drives.x-pec.com/ , med sökning kan man hitta allt, just som dessa frågorna redan ställda 20tal gånger i detta forum.

    4. Winhiip (use google)

    5. Inte den minsta aning.

    6. Går likabra vilket som.

    7. Nej, om du ens hade tittat på HDloader/Hdadvance sidan så hade du redan vetat om detta.

    Har överseende med tråden, bara bull med samma frågor om och om igen. Men nu har du dom besvarade iallafall

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Man ska ju inte behöva någon HDloader/HDadvance med ToxicOS det är just därför jag gjorde tråden. så någon som använder ToxicOS har ni fått det att fungera med en hårddisk

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Skaffa en Maxtor DiamondMax10 eller ännu hellre en Seagate disk så slipper du att disken vibrerar så mkt och att den knattrar vid läsning, DiamondMax9 är inte speciellt tyst.

    Du måste ha HD Loader eller HD Advance för att kunna köra spel från HDn. Du kan också använda piratversionenerna av dem som är till för minneskortet att lägga in på chippet men du måste ha något av dem för att får det att funka.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    danne.sk: jag kollade på listan med hårddiskar de har ju inga hårddiskar över 120GB och så var det rätt länge sen den uppdaterades så jag får fråga dig funkar den här http://www.shg.biz/link.asp?goto=infobox&varenr=420204 en seagate barracuda

  6. #6
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    102
    Respekt
    0
    med http://ps2drives.x-pec.com/ var den största disken 300gb som jag hittade

  7. #7
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Sabin: Japp den funkar utan problem, har provat med en sådan och har en Seagate 200gb själv i ena PS2an.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  8. #8
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    ToxicOS _är_ hdloader. De har bara bytt skin på den å gjort så att den går att flasha på dms4pro chippet.

    Funkar mycket bra måste jag säg.
    Man håller ner R1 medans man startar konsollen å ToxicOS laddas (hdloader).

    Har installerat ett flertal av mina spel på min hdd nu med flera metoder, funkar bra

    Så någon HDLoader behöver du inte köpa/laddaner. Flasha med ToxicOS så har du allt du behöver.
    Du kan fortfarande använda DMS HD tools (bootas genom att hålla nere Start) Perfect för alla coola apps som fins till ps2 samt demos etc

  9. #9
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Nu har jag installerat hårddisken och den funkar nästan.

    Jag installerade GTA:SA på hårddisken och spelade det direkt efter då funkade det.

    Men när jag stängde av och startade PS2:an igen så fastnar PS2:an vi ToxicOS vid starskärmen så man inte kan komma in i HD-browsern. HJÄLP MIG SNÄLLA.

    Jag har provat att sätta in en skiva med HDloader och det blir samma sak fastnar vid startbilden vad ska jag göra?

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Humm, låter som om nånting med hårddisken strular.
    Har själv lagt in min gta:sa och det funkar fin fint.

    Prova att installera DMS Hd tools, Du kan ha dem på din hårddisk samtidigt som du har spel å hdloader etc. HD tools startas med HD Dev mode (håll ner star)
    Du kan ju prova att ta bort alla partitioner igen med DMS HD fromat (finns med i installationen) och sedan prova att lägga in spel igen.

    Om du har kopplat din PS2 Hårddisk till din PC så se till att inte ha Partition magic eller Norton Ghost installerade, de gör nåt med alla diskar du sätter i å det blir problem med Ps2 formaterade diskar.

  11. #11
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Var kan man få tag på de DMS Hd tools, jag hittade en ELF fil på DMS hemsida hur får man in de i sin PS2

  12. #12
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    där ska finnas en bin/cue version av den. Jag tankade den från Dms4 download sidan

  13. #13
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Jag hittade bin/cue filen brände skivan när jag sätter in den så fastnar jag vid loading bilden.

Liknande diskussioner

  1. ToxicOS för DMS4 PRO (inkl HD LOADER funktioner)
    By jnk in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Inlägg: 20
    Senaste inlägg: 2005-06-29, 15:33
  2. HJÄLP!! Unreal Uournament 2003
    By Trinity in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 00:32
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  4. Hjälp, PS2 backup.....
    By Mickey in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-08-12, 15:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •