Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Xbox -> NTSC/PAL problem.

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Xbox -> NTSC/PAL problem.

    Tjenixen,,

    Det finns säkert liknande trådar som denna, då ursäktar jag, men ingen har just mitt fel, ok här kommer det:

    Xbox +X-b.i.t+120gigs+Superdisc 3_7.

    Det började med att jag ändrade från PAL till NTSC för att kolla på mina DVD-boxar via xboxen, så då stod det ju "inställningarna kommer börja gälla när du startat om". Då gjorde jag det.

    Nu: Varenda gång jag startar xboxen så går det till krysset och så står det XECUTER2, sen rebootar den, och jag kommer inte längre, jag kommer in om jag använder original spel, kan ej starta med Superdisc 3_7 då fortsätter bara xboxen reboota om och om igen.

    Så jag tog ut hårddisken och formaterade via datorn, hjälpte inte alls, fortfarande samma problem, tog bort bioset och lade in nytt, fortfarande samma problem.

    Så vad jag undrar är: vad kan ha blivit fel? Och kan man reseta xboxen på något sett? Det finns inga dipswitchar på moderkortet eller några batterier för att clear'a cmos.

    Några andra ideér ? Tycker jag har provat det mesta...

    ps. Det går inte att hotswappa mellan skivorna heller ds.

    Tacksam för hjälp,,
    Martin.

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Question ntsc-j problem

    fick liknande problem igår..ställde om til ntsc-j i mediaplayer,o när jag rebootade så fick jag ingen bild alls på tv´n...boxen fortsätter att reboota tils jag drar ut "bildkabeln" från boxen o då startar den o jag kan åtminstonde komma åt den över nätverk..vet inte om det kan hjälpa oss dock..
    har en box ver: 1.0 m tsop flash.



    blegis

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    har aldrig testat men släng in EvoX och se till att PAL är valt i ini filen...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    yes yes yes

    yes yes yes.... fixade det m video_select_v2.iso.....var tvungen att bränna på en dvd-r då min dvd ej läser cd-r......tack tack

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av blegis
    fick liknande problem igår..ställde om til ntsc-j i mediaplayer,o när jag rebootade så fick jag ingen bild alls på tv´n...boxen fortsätter att reboota tils jag drar ut "bildkabeln" från boxen o då startar den o jag kan åtminstonde komma åt den över nätverk..vet inte om det kan hjälpa oss dock..
    har en box ver: 1.0 m tsop flash.



    blegis
    Det var exakt så jag gjorde!! Och jag provade att dra ut bildkabeln, och jäklar i det, den startar inte om!! Synd att man inte provat det innan man formaterade hela skiten .

    Vad är videoselect? Är det något som fixar så det blir till PAL igen? Kan man köra det utan skärmen? Om någon guidar mig?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    Talking video_select_v2.iso

    video_select_v2.iso laddar du ner o bränner på dvd-r eller cd-r om din dvd brukar läsa det..sen startar du om boxen med skivan i o efter ett tag typ 10-25 sec så trycker du på grön(a)...boota om o sätt i bildkabeln så vips.. hör av dig om d krånglar

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  4. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  5. Ombytta Roller :-)
    By Hansi in forum Fritt Forum
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2003-04-01, 10:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •