Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Kopiera Os till annan HD

  1. #1

    Question Kopiera Os till annan HD

    Hej på er!
    Har nu försökt under ett par dagar att få hem en super-disk till min x-box, men den verkar vara helt omöjlig att få tag på. Har försökt att ladda hem det från IRC, men det fanns inga personer i kanalen. Då försökte jag ladda hem den från piratebay, men bägge filerna var skadade.
    Men för en liten stund sedan kom jag på att evo-x OS:et ligger på orginal HD:n, så jag undrar om man bara kan kopiera över det OS:et till den nya 200gb:aren.

    Glad för snabbt svar!

    Mvh Lars
    Last edited by belgari0n; 2005-02-05 at 23:54.
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    svar ja... allt du behöver är evox .xbe'n och tillhörande .ini fil. 2 filer totalt alltså.

  3. #3
    eh!? Skulle du kunna ge mig ett lite mer detaljerat svar? Förstod inte mycket... Vad ska jag t.ex. göra med dessa två filer?
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Antingen kan du tanka ner evox eller sätt i din gamla HD och tanka över det till din PC.

    1. Du behöver två filer. Vanligtvis heter de evoxdash.xbe och evox.ini (Dock kan de ha andra namn men det reder du säkert ut). Lägg dom i en tom mapp på din PC. Släng gärna in en "dummy-fil" (videoklipp eller annan större fil på 50 mb typ, inte så noga)

    2. Redigera ini filen och ändra nätverksinställningarna så att de funkar i ditt nätverk och döp om evoxdash.xbe till default.xbe

    3. Tanka ner xISO (bara att googla så hittar du). Använd xISO och skapa en ISO-fil av filerna i mappen du skapade innan.

    4. Bränn ISO-filen på CD-RW, DVD-R eller DVD-RW (funkar inte skivan i boxen så testa med annat media/märke.)

    5. Boota din xbox med skivan.

    6.EvoX startar och du kan nu FTPa till din box...förutsatt att du gjort rätt givetvis

    Grattis...du har nu skapat din egen EvoX bootskiva.
    Last edited by dkcp; 2005-02-06 at 14:44.

  5. #5
    jag kommer åt Xboxen via ftp med datorn nu... Kan jag bara kopiera varenda mapp på x-boxen, lägga dem på datorn, sätta in en ny hd i x-boxen, boota den nya hd med iso-skivan jag gjorde enligt dina anvisningar, och till sist bara klistra in dem på den nya hd? Är det så enkelt?
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

  6. #6
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Ja, det är faktiskt så enkelt

    Du måste ju dock se till att formatera den nya hårddisken när du satt i den. Har du inte koll på det så kan du adda lite taggar i INI filen på din bootskiva så du kan formatera med den. Behöver du hjälp med det så får du säga till.

  7. #7
    Det är inga problem för mig att formatera disken, om jag kan göra det genom att slänga in den i min dator. Men måste jag göra det genom x-boxen så vet jag inte hur man gör... Hur tycker du att jag ska göra då? Formatera den genom datorn, eller slänga in några för mig, okända taggar i .ini filen?
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

  8. #8
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Du kan inte formatera disken i datorn. Du måste göra det i Xboxen. Kolla din h o t m a i l. Skickade en färdig ini fil till dig.

  9. #9
    åfan! Snällt! Hur vet jag vilket formateringsalternativ jag ska använda? Har ingen aning om x-boxen klarar av att lägga alla 200gb på en partition eller om den delar upp allt i flera...
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

  10. #10
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Eftersom disken är tom så är det egentligen bara att testa. Formatera med första alternativet (allt på F). Visar den bara 137 Gb i Evox på F så har din bios "kanske" support för G så testa med det isf. Alla biosar har inte support för G partitioner så isf måste du flasha ditt chip med en bios som har stöd för detta.

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Glömde... du kan se storleken på partitionerna under "Settings" i EvoX.

  12. #12
    Thnx alot pal! Får testa detta är jag kommer hem. Hör säkert av mig igen...
    Hare!

    Mvh Lars
    I am the Alpha and the Omega...
    The first and the Last...
    The begining and the End...

Liknande diskussioner

  1. XBOX - Byte till större hårddisk
    By Hansi in forum FAQ / Vanliga frågor och svar
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-10-07, 17:58
  2. Spela in spelandet till VHS
    By Darkchild in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-24, 11:33
  3. Multiplayer kommer till Playstation 2!!!!!!!!
    By Unknown_PsxMaster in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 13:38
  4. GÅR INTE ATT KOPIERA?!?!
    By ^Fille^ in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-09-19, 15:50
  5. Till hansi Eller shiro
    By daniel_e53@hotmail.com in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 18:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •