Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista
Visar resultat 31 till 60 av 107

Diskussion: Airbrushlackade Skal!

  1. #31
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    oke,, men så fort du har nya bilder så släng gärna upp dem är väldigt nyfiken...

  2. #32
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    HEJ "konstnären" här . Självklart målar jag inte 1000 skal på vinst och förlust.
    Mina skal här är en fingervisning
    Om vad man kan göra. REKLAM ALLTSÅ . Ju mer detaljer
    Destå mer kostar det. Skära svåra mallar
    Tar tid (svåra typsnitt o likn. )
    Man betalar för "konstverket" tid för måln+material
    Därför byter man in sin låda
    Sjävklart kan man alltid komma
    Överens.
    Tänk igenom, fråga, beställ. We fixx

  3. #33
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    31
    Respekt
    20
    Ta bilder på alla jobb du gör och lägg upp plz

  4. #34
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    17
    Respekt
    0

    Hejsan

    Är det möjligt att få en Gamecube med schysst the legend of Zelda (Triforce) tema för 500kr?

    Jag har en svart Gamecube med en Metroid Prime "platta" på locket.

    Riktig coola grejjor du gjort i alla fall! Vill gärna se mer, konstverksmässigt är de värt pengarna. Men det verkar vara svårt att lägga ut så mycket på sakerna.

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ja, kom in med kuben och gärna några bilder på vad du tänkt dig för motiv så fixar Andrew det åt dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0
    Snart får "psx/andrew "airbrush design" en egen sida där man kan beställa special beställa allt från t-shirts till slalom pjäxor. så länge de är motiv lackade !!!

  7. #37
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Inlägg
    122
    Respekt
    20
    fan va sugen man blev :P...ska nog beställa något snyggt motiv
    //Zimpan

  8. #38
    Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Arvika
    Inlägg
    44
    Respekt
    20
    kan ju bero på att ni tar alldeles för mycket för ett motiv. en masterchief för 1500 kr.. de e ju vansinne! frågan är även hur många lagerklarlack å om skalet blir spacklat å ytan blir blank? Annars blir det ju b.

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du kollat vad motivlackering brukar kosta?

    En Halo-2 motivlackerad xbox (såg inte mer avancerad ut än masterchief) gick för 10.000:- på en auktion för en tid sedan :-) En annan webbutik vill sälja en likadan till högstbjudande för minst 4000:- = >2.500:- för motivet.

    En lackering av en hjälm hos en känd airbrushlacerare kostar runt 5000:- + moms. För en liten detalj som ett öga e.dyl tar han 500:- + moms.

    Hur du vill ha finishen osv diskuterar du med Andrew. Priset beror på material + tidsåtgång. Om du vill ha spackling och slipning mellan varje lackering så lär det bli dyrare än vad man vill lägga ut på en xbox.

    Hittar du någon som gör samma sak till bättre pris så säg till. Och om du pratar om "kompispris utan kvitto" så kan du ju direkt dubbla priset innan du jämför med oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  10. #40
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Hmmmmmmmmmmm??????????

    Somliga här verkar tycka mina priser är dyra........... titta på resultatet. fundera över hur lång tid det tar att göra. räkna ut min timlön!!!! jag är billig! näst intil prost**uerad!! VARRI!
    SKA INTE SURA ÖVER SOMLIGA. FINNS HÄR FÖR ER SKULL. FRÅGA GÄRNA

  11. #41
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    8
    Respekt
    0

    Stanislavvovich

    NÄr??????????????????????????????????????????????? ????

  12. #42
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har lagt in lite nya bilder, kolla de första inläggen i tråden igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #43
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Skulle Andrew kunna lacka endast emblemet på xbox konsolen? Eller lacka handkontroller, eller slits färgen bort när man har "Halo2-kväll" med polarna?

  14. #44
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Han kan lacka i princip vad som helst så länge det inte börjar handla om plågsamma djurförsök.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  15. #45
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Det var ju synd, min katt skulle behöva en annan nyans på pälsen så att den matchar tapeten i vardagsrummet... Men man får väl dra på lite garagelack på han. Nej allvarligt, men har nån nått tips på hur man får loss emblemet från konsolen, den verkar ju sitta ganska hårt...

  16. #46
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    emblem?

  17. #47
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Ja, det runda objektet som sitter ungefär mitt ovanpå xbox konsolen. På den står det "XBOX", med grön eller silver beroende på om ditt xbox är crystal eller svart. Detta kallas för emblem.

  18. #48
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Sök på "juvel" i forumet

    Det finns massor med tips som handlar om frysar, tandtråd och hårfönar...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  19. #49
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    138
    Respekt
    20
    i know men jag brukar säga cristallen eller nåt

  20. #50
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    tackar, ska leta.

  21. #51
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Undrar hur mycket jag skulle få pröjjsa för att få min Xbox nerslipad och sedan målad hel vit?

  22. #52
    Registrerade
    Apr 2005
    Från
    Östersund (Frösön)
    Inlägg
    2 568
    Respekt
    25
    Vad skulle det kosta att få en cross hjälm lackad med yamaha loggan och flammor? (Har ingen sample bild, tyvär)
    "pappa är rätt jävla less på pengar nu så det måste vara billigt!!!" - Unicross 25/10-07

    SmartXX 2.0 *Lödd Av Mig *
    Maxtor D-Max 200gig
    v. 1.6 crystal

    Ps2 V7, med DUO2 chip, lödd av mig...

    Bor du i Östersund och kliar dig i skallen över en lödpunkt, tveka inte att maila!

  23. #53
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Runt 1.500:- för båda senaste frågorna, beroende på hur mycket tid ni vill att det skall läggas ner på slipning osv.

    Ingen av de konsoller vi lackat hittills har det slipats något på. Det har bara sprayats på vit grundfärg + motivet + ett par lager klarlack.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  24. #54
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Du måste verkligen skojja med mig. Jag förstår också att det inte är gratis att utföra jobbet, men om ni tar 1500 spänn för värtsta Halo motivet så borde det kosta hälften i alla fall att måla skiten i en färg?

  25. #55
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Beror som sagt på hur mycket tid du vill att vi skall lägga ner på att slipa på den.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  26. #56
    Registrerade
    Oct 2004
    Från
    Norrland
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    jävligt snygga motivlackeringar. både masterchiefen och tribalgrejset på crystalboxen var ju läckra, e duktigt sugen på en men vet fan inte vad jag vill ha för motiv bara
    X-Box v1.6, 200GB HDD, SmartXX

  27. #57
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Själv är man sugen på att lacka på Manchester United loggan på en av boxarna

  28. #58
    Kan ni göra en MC som nyss har tagit av hjälmen och håller den i vänster hand och ansiktet är en karikatyr av Bill Gates som gör tummen upp med sin tumme på höger hand. Det skulle göra mig glad iallafall!
    Last edited by Dranshmont; 2005-04-17 at 15:04.

  29. #59
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det underlättar om någon vill betala för motivet, men har vi tråkigt någon dag så är ingenting omöjligt...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  30. #60
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Härnösand
    Inlägg
    11
    Respekt
    0
    jag skulle inte ha något emot ett sånt där motiv...mums, men blir det billigare om man byter in sitt befintliga skal?

Sida 2 av 4 FörstaFörsta 1234 SistaSista

Liknande diskussioner

  1. crystal skal till salu??
    By nicko81 in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2005-02-19, 13:34
  2. GBA AFTERBURNER + SKAL
    By Slamer in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-05, 13:30
  3. Skal för olika versioner?
    By Larscha in forum XBOX Case Mods
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2004-03-25, 08:39
  4. Skal
    By CloWN in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 11:04
  5. Färgade skal?
    By [SnAQ] in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-08-05, 08:44

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •