Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Grön bild på DVD-filmer med ALLA RGB-kablar med omoddad PS2:a?

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0

    Grön bild på DVD-filmer med ALLA RGB-kablar med omoddad PS2:a?

    Hej!

    Jag har sökt igenom ett flertal forum men inte kommit fram till något ordentligt svar och ställer ni därför min fråga här.

    Får man verkligen grön bild på en omoddad maskin med alla RGB kablar till PS2 som finns på marknaden?

    Kollar man t ex på produktbilden till Joytechs RGB Scartkabel så står det "DVD movies displayed in full Color - NO GREEN SCREEN"



    Så vad är det som gäller? kan det fungera med den där kabeln?

    Min PS2:a är en "SCPH-30004" Version 3 (den utan varnings texten) ifall det spelar någon roll.
    Last edited by ekon; 2005-02-07 at 19:33.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Den kabeln har en liten strömbrytare som gör att kabeln fungerar som en vanlig compositevideokabel. När man vill se på DVD så ställer man in kabeln i DVD läge, men då är det ju inte en RGB-kabel längre :-)

    Falsk marknadsföring skulle jag kalla det för, eller åtminstonde vilseledande.

    Läs texten på lådan lite mer kritiskt. Det står "High Quality RGB connection ensures vibrant colorful puctures WHEN PLAYING GAMES" :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Den kabeln har en liten strömbrytare som gör att kabeln fungerar som en vanlig compositevideokabel. När man vill se på DVD så ställer man in kabeln i DVD läge, men då är det ju inte en RGB-kabel längre :-)

    Falsk marknadsföring skulle jag kalla det för, eller åtminstonde vilseledande.

    Läs texten på lådan lite mer kritiskt. Det står "High Quality RGB connection ensures vibrant colorful puctures WHEN PLAYING GAMES" :-)
    Ok!

    Läste en recension om den och där stog att det var en så kallad "falsk" RGB-kabel, men killen hade kanske bara glömt att ställa om den?

    Hur som helst så har jag avbeställt den nu.

    Tack för ditt svar!

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om man inte absolut behöver RGB när man ser på DVD så är det ju en användbar lösning, enklare än att behöva byta kabel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om man inte absolut behöver RGB när man ser på DVD så är det ju en användbar lösning, enklare än att behöva byta kabel.
    Det är sant, men det är ju klart jag vill ha bra bild även vid DVD-tittande.
    Kan ju köpa en vanlig RGB-kabel utan omkopplare och sedan göra "Green screen fixen"

Liknande diskussioner

  1. Svart-vit bild på DVD, några frågor
    By Alpha190 in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-09, 18:43
  2. Problem med bild ...
    By drksanta in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 6
    Senaste inlägg: 2003-03-05, 10:30
  3. Import Spel Med Neo 2.2 å AR2
    By DunderKlumpen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-03-04, 11:15
  4. Säljes PS2:a med div grejer
    By crille in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-11, 15:40
  5. problem med killern (som alla andra???!!!)
    By Sundberg2 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-01-02, 20:28

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •