jag andvänder en xbox som dvd spelare i en butik. Jag vill ha vår logga som watermark under hela filmen samt att ha en textrad där jag kan välja text som står kvar hela filmen ut. Vore tacksam för hjälp. Mvh
jag andvänder en xbox som dvd spelare i en butik. Jag vill ha vår logga som watermark under hela filmen samt att ha en textrad där jag kan välja text som står kvar hela filmen ut. Vore tacksam för hjälp. Mvh
Rippa filmen och gör en en egen sub-fil? Kanske inte ett förslag som lockar
Hur du ska göra ditt watermark vet jag däremot inte....
Såna saker kan du göra i film redigerings programet Vegas Video 5.0
Hejsan!
Det känns väl kanske lite väl onödigt att göra en egen sub eller editera filmen
Gå till din xbmc-mapp och öppna skin/#skin#/#TV-format#/VideoFullScreen.xml med exempelvis Anteckningar.
Lägg till koden ovanför i filen ovanför nedanstående kod.Kod:<control> <description>foretag logo</description> <type>image</type> <id>1</id> <posX>55</posX> <posY>35</posY> <height>69</height> <texture>logo.png</texture> </control> <control> <description>number of files text label</description> <type>label</type> <id>98998998</id> <posX>210</posX> <posY>525</posY> <label>Min text</label> <font>font13</font> <textcolor>d0ffffff</textcolor> </control>
Lägg din bild i skin/#skin#/media.Kod:</controls> </window>
Du får positionera det själv.
Mvh
Granqvist
Impregnerande! Men du kan väl inte påstå att det är svårt/jobbigt att göra en enkel sub-fil?! Även om det här blir mycket smidigare och mer anpassningsbart!
granqvist.... TACK! Precis vad jag ville ha. Tack igen för hjälpen!
Fick dock plocka bort mycket i videofullscreen.xml filen för att slippa bild/ljud/frames mm info. Men nu bara ett litet tryck på "info" knappen på fjärren så kommer loggan fram.
Skulle det gå att få olika "loggor" eller "info-bilder" med hjälp av olika knapp tryckningar?
Mvh
Bookmarks