Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: PS Emulator till Xbox

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    PS Emulator till Xbox

    Yjenare alla

    Jo jag undrar vilken typ av emulator man ska ha för att kunna spela Playstation till min Xbox.. Sen vilken typ av Emulator man ska ha för att kunna spela Tekken och alla dom där Playstation spelen
    Jag har sökt och inte hittat det jag har sökt efter så nu skriver jag en ny tråd.

    Sen undrar jag om man ska fortsätta köra med Xbox dosan..

    Tackar för all hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Inlägg
    54
    Respekt
    21
    kommer inte ihåg vad PSX emulatorn hette som jag körde på kryssboxen, men kom ihåg att det laggade och att spelen inte funkade så bra.

    men den finns med (har jag för mig) på Superdisc skivan.

    m.a.o. inte så värt att emulera PSX på sin kryss box om du frågar mig.

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Men jag vill gärna få svar på vad den Emulator heter så jag Kan spela Tekken 3 efter som det är vivsst till PS2 som jag ser

  4. #4
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Tekken 3 går att spela perfekt i "PSXBOX" emulatorn skall finnas på superdisc skivan PS! Det är däremot viktigt att du laddar in det som Bin&Cue filer...

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Vad har du för inställningar då? det funkade nämligen inte för mig och tekken 3 fanns inte med på en lista över fungerande spel jag hittade på x-box scene...mycket, MYCKET tacksam för svar!!!!

  6. #6
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    Kör V11 å jag har inte ändrat ngr inställningar alls..

    Lägg in bin & cue filen välj bin filen klicka Röd (B) knapp sedan är det bara å starta med Grön (A) knappen..

  7. #7
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Jag får inte det att funka...jag hade v13 men det kom bara upp "namco presents" och sen svart...så jag testade att lägga in v11 istället med samma resultat...fast å andra sidan såp kan jag inte hitta nån emulator som heter PSXBOX men jag tog för givet att du menar PCSXBOX?! Och sen kan det väl inte spela nån roll om man har iso eller Bin/Cue - det är ju samma sak och programmet identifierar ju filen....väl?

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    hos mig funkade inte iso filen?? men vad vet jag testa:-D

  9. #9
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Jag ger upp....tydligen så är i alla fall iso'n inte samma som bin filen för bin-filen var ca 50mb och ison 44mb... Jag gjorde om ison med MagicISO - är det nån som har haft problem med det programmet? Nu ville nämligen ingen av emulatorerna starta filen alls (varken v1 - står på xboxscene att spelet ska funka på v1 - eller v13) inte ens "namco presents" alltså....skit!

  10. #10
    Registrerade
    Mar 2004
    Inlägg
    143
    Respekt
    21
    skumt min bin fil är på 675 mb.... det är kanske därför det inte fungerar för dig... V13 kan jag inte svara för men V11 fungerar iaf hos mig...

  11. #11
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Filerna som är på 40-50 mb är arcade-versioner av spelen. De fungerar alltså inte till pcsxbox eller någon annan psx-emulator. När det gäller Tekken 3 så finns det fungerande iso/bin, men också versioner som inte fungerar till pcsxbox. Det är alltså inte avgörande om det är en iso eller bin-fil. Däremot ska den som sagt vara på en 670-690 mb eller liknande. Cue-filen behövs bara om det är flera audiotracks på spelet. Tror inte att det är fallet med Tekken 3, men skadar inte att ha med den förstås. Borde för övrigt fungera med både v11 och v13.

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    64
    Respekt
    20
    Nja...det tror jag inte...det funkade nämligen på PC-versionen av PS-emulatorn...fast den kanske kan ta fler format...jag får leta vidare! Kanske funkar på Mameox? Tack för hjälpen i alla fall!

  13. #13
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    21
    Respekt
    0
    Om ett Tekken 3 är på 40-50 mb så är det antingen arkadversionen som jag sa (fungerar troligtvis inte så bra i mameox, men du kan ju försöka). Det andra alternativet är att dom har dragit bort ljudspår eller filmer eller liknande och därigenom gjort filen mindre. Tekken 3 till psx bör vara ca 670-700 mb.

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. dvd+R i xbOx?
    By oskarthekungen in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-09-10, 10:06
  4. Varför så'n stor skillnad mellan montering på PS2 och XBox?
    By Gasbananen in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 25
    Senaste inlägg: 2004-06-08, 00:21
  5. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •