Visar resultat 1 till 11 av 11

Diskussion: ris ros mail frågor

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Cool ris ros mail frågor

    Kan börja med ros
    Tack för ett grymt bra forum där man finner svar på allt.

    Lite ris
    Har skickat iväg 5 mail varav 2 ni svarat på, eller ngt. Jag kan tänka mig att det
    faller in runt 500 mail dagligen och att man kanske får vänta på svar ibland.

    Nedan följer en kopia på mitt mail OM ngn moderator skulle ha svar på mina frågor.

    Hej!

    Jag har köpt ett Spiderchip från er. Det var rent djävulusiskt att få på
    plats.
    Fick det att sitta till sist, med hjälp av en trådrulle, som cd-läsaren
    ovanför trycker ner.
    Jag läste om andra lösningar på detta i erat forum som andra
    användare/kunder bollade med.
    Bl.a. att man skulle klippa sönder xboxens gummifötter och stapla dom på
    varandra eller slita bort en av de pogo-pins på chipet som inte används.
    Till att börja med så ville jag inte ta sönder chipet det första jag gjorde
    och där igenom sumpa garantin (då detta var något som stod i forumet
    skrivet av en användare samt på spiderchipets tillverkares hemsida).

    Så som jag förstått det så beror kontaktfelet på att man fått med fel skruv
    och bricka.
    Jag läste i erat forum och på spiderchipets tillverkares hemsida att det är
    dom som gjort fel men att dom skickar rätt saker till alla återförsäljare av
    chipet, så att kunderna som köpt spiderchip 1.1 kan installera det utan
    problem.
    Stämmer detta, får man betala en slant eller får man fixa det själv?

    Mitt andra ärende gäller köpet av ett DMS4 lite chip. Jag hade lite bråttom
    och köpte det utan att ha tillräckligt med kött på benen. Gick igenom erat
    forum för installationsanvisningar. Där stod att jag behöver Neo Fix XII och
    att man kan få köpa den för 50:- om man köper ett DMS4 lite / pro samtidigt.
    Kan jag köpa det nu i efterhand för 50:-?

    Kundnr: *****
    Ordernr: *****

    Mvh
    C* S*

    Läste nu i ett annat inlägg här under Ros och ris att mail hos er kan bli SPAM-markerade och att man då får ringa istället. Att SPAM kan vara ett problem, det förstår jag, men kunder drabbas ju av detta. Kan ni inte skapa en databas för vilka e-mail adresser som tillåts, eller ngt? Man reggar sig på eran sida med namn och adress + ip-log.
    Jaja... får jag inte svar idag så får jag väl ringa.
    Last edited by boneidle; 2005-02-10 at 11:32.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jag har delegerat mailsvarandet till annan personal och ägnar minst 1-2 dagar i veckan åt att vila upp mig efter de senaste månadernas hets samt 5 år utan riktig semester :-)

    Vissa mail bl.a. ditt har "annan personal" valt att slänga in i en mapp med mail som jag skall svara på, så ha lite tålamod så skall du få lite positiva svar :-)

    Jag skall skicka den där brickan + skruven till dig, vi har nyligen fått dessa. Och det är inga problem att få köpa neo fix xii i efterhand om man redan köpt dms4 chip av oss.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Talking

    Bockar och bugar.
    Tack

    Finns det någon möjlighet att skicka brickan och skruven tillsammans med chipet? Och kan jag betala direkt till något konto så jag slipper PF kostnaden?
    Lite billigare att bara bekosta frakt och emballage.

    Kundnr: 26602
    Ordernr: 34711
    Om dessa behövs

    Tack igen

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du sparar 40:- på att slippa pf-avgiften, men jag får ägna hur mycket tid som helst åt att administrera det :-) Det är snabbast och enklast om jag skickar allt mot vanligt pf.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Question

    ok, förstår det
    skall jag gå till webshopen och beställa neofix eller fixar du det?

  6. #6
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Det borde ju vara dom som betalar iförväg som får sina saker först tycker man...
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Boneidle borde vara nöjd med den lösning jag fixade åt honom :-)

    Betalar man i förskott så måste jag ägna en del tid åt att kolla att pengarna kommit in på kontot, göra en manuell order m.m. (eftersom vi inte har något auto-system för sådana betalningar).

    Beställer man mot postförskott så hanteras ordern automatiskt inom de rutiner vi har, vilket går absolut snabbast :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    Talking

    boneidle är VÄLDIGT nöjd med lösning Hansi fixade
    tack tack

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Hehe roligt att boneidle är nöjd
    Ok jag förstår Hansi
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

  10. #10
    Registrerade
    Feb 2003
    Inlägg
    35
    Respekt
    22
    Jag kom på en sak Hansi. Ett sätt skulle vara att man fick köpa på faktura med ca 10 dagar på sig att betala. Då skulle det gå lika fort som postförskott men billigare frakt.

    Skulle det inte vara något?
    T-1000 är Inte Inne För Tillfället Men Lämna Ett Meddelande Efter Pipet.*piiiiiiiiip*

  11. #11
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det räcker med alla jönsar som beställer varor utan att hämta ut på posten, jag skulle få spel om jag skulle behöva jaga alla som inte "kommer ihåg" att betala sina fakturor.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ris OCH ros!
    By hagman in forum Ris & Ros
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 16:59
  2. Förkortar Mulit-X-chippet PSX:ans livstid!? + Frågor om Multi-X
    By Madarab in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 30
    Senaste inlägg: 2004-01-28, 20:13
  3. Dagens Ros
    By bisterfinnen in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-03-06, 07:49
  4. Beställning via mail
    By ultimate in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-08, 18:05
  5. ps2 import frågor....
    By MeridiaN in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-12-11, 22:47

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •