Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Xboxen startar inte efter flashningen

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0

    Xboxen startar inte efter flashningen

    Jag flashade om min xbox med 4979.06_redgreen_256k 4979.67_bluegreen_256k på min Alladin Advance chipeller så vare 4979.67_bluegreen_256k. Efter det så visar den ingenting när jag startar den . Den visar bara när jag har mitt chip av och inte när jag har den på.
    Kan man lägga in den på psxcare o fixa den ?

    Behöver hjälp snabbt !! ! tack i förhand

    Kan man lägga in den på psxcare o fixa den ?

  2. #2
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    kan man ta ut hårddisken o formatera om den o installera om superdisc?
    Det är mins vän xbox som jag flasha om o jag måste pejja om jag inte fixar d

  3. #3
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan lämna in den så flashar vi om chippet, antaglien är xboxen för ny för det bios du lagt in. Billigast blir det om du själv pillar loss minneskretsen från chippet och lämnar in (gratis om du har kvitto på chippet från oss, annars 200:-). Skall vi skruva och fixa allt kostar det 350:- förutsatt att det är ett chip med löstagbar minneskrets.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Ok d låter bra Hur många dar tar det tills jag kan hämta d då?

  5. #5
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    0-2 dagar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #6
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    86
    Respekt
    20
    Vad menas med BlueGreen och Red och alla dom fattar noll :P
    Jag har BBB och det funkar men jag har router D-link den kostar typ200 vet inte om det är bra det är D-604 nånting
    Last edited by Josh_gomez90; 2005-02-12 at 13:17.
    XboxVersion : 1.1
    ModChip : SmartXXv.2
    Os : 3333
    Addons : Language Pack
    Hdd : Orginal Harddisk
    DashBoard : EvolationX, MS
    Bios :
    1: OrginalBios 2: Xecuter2 3: Evox M8 4: Cromewell
    5: Evox 3.60 EjectFixed 6: Yoshi-final-2005
    7: IND-Bios 8: Ed on the Chip Ftp

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Va hos er idag med xboxen , så sa ni att ni inte flashade om chippet längre ..... åkte till er i onödan .........

  8. #8
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Ehh, vad menar du? Vem pratade du med och exakt vad ville han inte göra?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    Han sa att jag skulle fixa ett nytt chipp för 700 kr ist för att ni inte längre flashade om chippet , men han frågade runt folket som jobbade där o d sa samma sak . Jag kanske inte förklara tillräckligt bra men jag har redan lämnat in på en annan butik iaf .

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Jahapp, så går det när man ger all erfaren personal lördagsledigt och tar in stolpskotten för att täcka upp :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    9
    Respekt
    0
    hehe ok. så ni flashar fortfarande om chippen?

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Klart vi gör.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    18
    Respekt
    0
    vilket format ska man bränna dvd:n i.. som man ska stoppa i när man flashar.. kunde bara köra ut den som dvd, men det verkar som inte det funkar...

Liknande diskussioner

  1. XBOX startar inte efter nätdelsbyte.
    By hallvikensRTV in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-02-07, 15:14
  2. ARG...över PSXCare och en massa andra saker
    By wyntoon in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 13
    Senaste inlägg: 2002-10-06, 18:13
  3. KAN INTE LÄSA SKIVOR!!!
    By Jonas_f81 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2002-04-08, 10:17
  4. cd2,cd3,cd4 osv. Dessa går INTE att ladda. Bråttom.
    By Mantis in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2001-06-04, 22:10

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •