Visar resultat 1 till 16 av 16

Diskussion: Emulatormappen?!?!?

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21

Question Emulatormappen?!?!?

Undrar om nån vet hur man får bort den mappen från dashborden... Har ändå inga emulatorer, men det verkar inte räcka med att jag raderar den från Hd'n..

Sen undrar jag vart man kan gå om man vill uppdattera sin dash.. det borde ju kommit nån ny sen förra sommarn??
    My Milkshake Brings All The Girls To The Yard...

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Redigera evox.ini på C partitionen.

Det finns ingen nyare version av EvoX. Vill du ha nått nyare får du byta till en annan dash...

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Citat Original inlägg av Stelvio
    Undrar om nån vet hur man får bort den mappen från dashborden... Har ändå inga emulatorer, men det verkar inte räcka med att jag raderar den från Hd'n..

Sen undrar jag vart man kan gå om man vill uppdattera sin dash.. det borde ju kommit nån ny sen förra sommarn??
    Du behöver bara sätta # framför:

#Section "Emulatorer"
    {
    AutoAddItem "e:\Emulators\"
    AutoAddItem "f:\Emulators\"
    SortAll
    }
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av pege63
    Du behöver bara sätta # framför:

#Section "Emulatorer"
    {
    SortAll
    }
    Det enda jag lyckas med när jag sätter # framför section är att precis alla menyer försvinner... sätter jag den istället framför #"emulatorer" så står det just #"emulatorer" om jag istället sätter den framför # "emulatorer" då försvinner "emulatorer" men # kvarstår....

Section "Emulatorer"
    {
    #AutoAddItem "e:\Emulators\"
    #AutoAddItem "f:\Emulators\"
    #SortAll
    }

Kan ju kanske funka.
    XBox | Xenium 2M Ice | 160gb

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Nope.. det funkade tyvär inte alls=/

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av dkcp
    Redigera evox.ini på C partitionen.
    Jävla skit oxå... jag redigerade evox.ini filen genom att helt enkelt ta bort mapparna... sparade naturligvis den oförändrade .ini filen ifall nått skulle bli galet.. problemet är nu att den står o hänger sig i starten. alltså den bootar om varje gång xboxloggan kommer upp... så jag kommer aldrig in i dashborden=/ Så... nån som har tips på hur man gör för att lägga in .ini filen igen?????

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    kanske genom att sätta in SD & sen FTP över den igen i C:\
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    sätta in sd... du menar superdisk??.... men för o va ärlig vet jag inte ens hur man gör det.... fan oxå... varför skulle jag in o ändra='( om nån vänlig själ känner sig manad så lägg gärna till mig på msn... kanske kan ge mig lite tips=/

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    stelvio_sava@*******.com skulle man kanske tillägga=/

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Ja tanka hem ngn av SUPER DISKAR som finns ca tio tal, bränn ner en av dom, boota boxen med en SD i DVDn, kolla vilket IP nr du får med SD i, FTP över evox.in filen till xboxen genom att använde xboxen IPnr du fått av SD, ta ut SD, Boota om boxen, har du gjrot rätt ska det funka nu.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Ja tanka hem ngn av SUPER DISKAR som finns ca tio tal, bränn ner en av dom, boota boxen med en SD i DVDn, kolla vilket IP nr du får med SD i, FTP över evox.in filen till xboxen genom att använde xboxen IPnr du fått av SD, ta ut SD, Boota om boxen, har du gjrot rätt ska det funka nu.
    Aa.. det vore skitschysst... problemet e att jag inte kommer ut på dc... min hd i datan e för liten.. så jag delar ut mina filmer på boxen... har inte ett skit på datan jag kan shara.... men om jag ber nån annan hämta hem den åt mig?? hur gör man för att bränna en superdisk? är det bara att bränna cue filen som en image??

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Du kan använda ngt av bittorent programen ladda hem en SD av ngt slag öppna den nerladdade SD i valfri mapp, bränn med tex NERO under fliken brännare, bränn image

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    Du kan använda ngt av bittorent programen ladda hem en SD av ngt slag öppna den nerladdade SD i valfri mapp, bränn med tex NERO under fliken brännare, bränn image
    Tusen och åter tusen tack men om vi ska återgå till det som startade hela den här soppan... har du nån aning om hur man får bort emulatormappen??

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    använd ett FTP program & radera hela mappen eller så använd XBMC filhanterare & radera den EMU mappen, i evox.ini kan du bara sätt ett # tecken framför ifall att du vill ha den igen senare så syns den inte evoxdashen:

#Section "Emulatorer"
    {
    SortAll
    }

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    21
    använd ett FTP program & radera hela mappen eller så använd XBMC filhanterare & radera den EMU mappen, i evox.ini kan du bara sätt ett # tecken framför ifall att du vill ha den igen senare så syns den inte evoxdashen:

#Section "Emulatorer"
    {
    SortAll
    }
    Tjoho.. det gick som på ett kick till slut.. hade lite problem med att komma in på boxen då skinnet gjorde att min ip såg ut som XX.XXX.9.1 men i själva verket var det .11 Ajja så kan det va... Tack för hjälpen i vilket fall... Det där med emulatormappen funkar dock icke om jag gör som du säger med "#" så försvinner alla menyer.. inget syns.. o mappen har jag tagit bort för länge sen.. finns inte när jag ftp'ar.. men antar att den syns för den står med på .inifilen... men som det känns nu kan det nästan kvitta... pallar inte krabba mer för en sån skitgrej (fast den e lite störande, det e den)

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner