Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: DUO x2

  1. #1
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21

    DUO x2

    Hej - har precis fått ett nytt chip installerat (DUO x2) och omg dök det upp något som jag gärna skulle vilja ha svar på - tidigare när skulle gå från ett spel i hd tillbaka till dashboarden ( hade då Avalaunch) så fick man ju hålla in vä och hö bak samt de två svarta knapparna på handenheten för att komma åter till d.b. - nu gick inte detta - inget händer nu - någon som vet hur man gör istället ? ( fick denna gång stänga av xboxen för att komma ur - men det skall man väl inte behöva göra vara gång hoppas jag med detta chip ) tacksam för ett snabbt svar om möjligt mvh / bikerunner
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Du måste flasha chippet med en annan bios. Sök på bios och IGR så hittar du säkert info.

  3. #3
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    tackar för svaret !! - är detta något som den som satte in chippet borde ha tänkt på innan han lämnade den åter ?( m.a.o. skall jag gå åter till affären som byte chippet - eller är detta något som "en som bara vill ha xboxen att spela spel och titta på film med" skulle kunna klara av att göra ? vet knappt vad "flasha chippet med en annan bios" betyder - åter igen mkt tacksam för svar / bikerunner
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  4. #4
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Det är inte särskilt svårt att göra men snacka med affären först om der kan fixa det åt dig. Skulle det gå fel så är det ju deras problem.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Inlägg
    82
    Respekt
    21
    okej ! - problemet är att affären vill formatera om hd innan de lägger in nya bios m m - hade tidigare problem med att få xbox att starta med chippet - valde då att låta byta chippet men de ville även formtera hd för att få en helt ren xbox - men fick då förslag - att köra över de spel jag vill spela via ftp:n till pc:n för sedan föra åter efter formatering - även här - aldrig något jag gjort tidigare - är även detta något man fixar ganska lätt om man vill försöka ?
    [SIZE=3]bikerunner[/SIZE ]

  6. #6
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    60
    Respekt
    20
    Tjenna
    Vet du vilken BIOS det är som stödjer In Game Reset? Jag börjar tröttna på att starta om xboxen varje gång jag behöver byta spel.

  7. #7
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    X-ecuter 2 4983 (fungerar INTE i xbox version 1.6)

    Har du en 1.6:a måste du använda M8PLUS_16 samt använda evtool för att lägga in igr.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    eller också pröva med att trycka in trigger 1 och 2 och back och start och svart knapp alltså 5 knappar

  9. #9
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    60
    Respekt
    20
    Hansi: Vart får man tag i Evtool?

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Konstigt problem efter installation av duo x2 cromwell
    By Low-life in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2005-02-06, 01:42
  2. ang. bios i duo x2
    By alon in forum DUO-X2 support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-01-27, 06:54
  3. En liten fråga om Duo 2 SE chippet.
    By Don Karnage in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2004-12-07, 17:57
  4. var kan man hitta Duo Chip
    By snugge in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-01-23, 09:31

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •