Hur gör man om man vill byta BIOS?,,, har ett gammalt BIOS som jag skulle vilja byta mot ett IND-BIOS!
Hur gör man om man vill byta BIOS?,,, har ett gammalt BIOS som jag skulle vilja byta mot ett IND-BIOS!
Man flashar upp det hur man gör beror på chip
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
hur kan jag flasha det?? laddar jag ner och bränner på en skiva?? och hur kan jag kolla vad jag har för CHIP`? (kommer inte ihåg vad jag har)
Vill även vet hur jag kan ta reda på om jag har ett MS orginalbios som är flashat... är det det om jag inte kan starta xboxen i ochippat läge eller kan jag stänga av chippet på något sätt???
Last edited by Firehurricane; 2005-02-15 at 14:05.
först ta reda på vad för chip du har olika chip har olika lösningar på hur man stänger av externbioset & hur man flashar dom, öppna boxen & kolla vad för chip du har, själv gillar jag ESTRELLAS chips![]()
"Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."
Om man har ett x1 kan man inaktivera det o flasha ms chippet då? kanske ett tips till dig Firehurricane om det funkar dvs![]()
//XPeter
Tack för alla svar,, men när jag började kolla runt lite på en skiva som jag fick låna av en polare så hittade jag en nyare version a M8 bioset eller vad det nu heter och nu funkar det prima![]()
länk där dom talar om hur man gör, verkar bygga på att man får xboxen att köra eett bios från hårddisken istället för t.ex ett program som kopierar en cd.
http://www.xbox-scene.com/articles/m...io-exploit.php
//XPeter
Bookmarks