Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Media Center how to?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Media Center how to?

Tja..
    Innan jag frågar nått här så vill jag bara säga att jag har googlat och sökt på en massa forum men jag hittar inga vettiga svar på min fråga.

Jag har bränt en säsong Family Guy på en DVD-r skiva och försökte som vanligt spela upp den i Xboxet (Media Player 2.4+) Men detta gick åt helvete.. när jag klickar igång det där så får jag bara upp en skärm med en massa färger och så börjar det låta väldigt irriterande högt.. asså inte själva ljudet från filmen utan bara en massa skumma ljud. Jag trodde att det var en codec fråga och då sa alla att jag skulle installa Xbox media center istället. Så jag tankade ner det (XBMC 2005-01-15) men jag vet fan inte hur jag ska få det i boxen, och behöver man ta bort den gamla media spelaren först?

Så kan nån hjälpa mig plz?

//Sajk

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    ladda hem NYARE XBMC tex fr 050215, lägg den i xboxen i en katalog som heter XBMC, sen FTPar du över den nertankade filen till den parten du laggt XBMC i tex F:\Apps\XBMC\
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Så efter att jag har packat upp den (.rar) så behöver jag bara lägga över allt till E:\Apps\XBMC?

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    japp så sant som d e sagt
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Och behöver jag ändra nått i .xml filen.. jag ska inte streama nått utan bara spela upp filmer från skivor? Måste jag ta bort den gamla media spelaren för att det ska funka eller?

thx

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Nej du måste inte ta bort gammla XBMP men XBMC är mycket bättre om du måste ändra nåt i XBMC.xml fil beror på, jag behöver inte det men jag kör DHCP. annars måste du dela ut mappar tex Videos sen skriva in en genväd till just den mappen i xml filen om du har fassta ip nr. tex:
    <bookmark>
    <name>SMB Videos</name>
    <path>smb://192.168.0.1/Videos</path>
    </bookmark>

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Varför måste man ändra nått i .xml filen? Jag vill juh inte att min dator ska ha nån slags koppling med xboxet.. jag ser alla filmer genom skivor!

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    34
    Oki det vara bara om du skulle streama typ film/musik annars behöver du inte göra ett skit

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Okej.. Jag testar när jag kommer hem!

Tusen tack ska du ha!

//Sajk

Liknande diskussioner

1. AnvÄndning Av Media Center
    By kevin in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-02-03, 17:56
  2. Media Center