Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: Ps2 död efter Dms4 EZI installation

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0

    Ps2 död efter Dms4 EZI installation

    Hej
    Monterade idag in ett DMS4 Lite EZI i min sons Ps2. Jag följde anvisningarna på DMS sida. Men när jag sedan ska starta upp maskinen händer ingenting, den är helt död. Vad kan ha hänt? Har det gått en säkring? Eller något värre?
    Jag har plockat ur chippet igen och försökt starta upp men inget händer.

  2. #2
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    1
    Respekt
    0
    Samma sak hände för mig. Jag följde instruktionerna till punkt och pricka, och tog riktigt god tid på mig för att verkligen säkerställa att jag gjorde rätt. Min Ps2'a går förvisso igång, men bluescreenar vid uppstart. Jag kollade att jordkabeln var fastskruvad, och det var den. Har även testat att montera bort chippet, men samma resultat uppstår. Ska man bli tvungen att skicka efter en ny ps2'a måntro? Vad kan vara fel, och vad kan man göra för att åtgärda det i såna fall?

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    3
    Respekt
    0
    BIOSpinsen kan ha blivit böjda. Börja med att kolla upp dom!

  4. #4
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    2
    Respekt
    0
    Ps2'an är nu inlämnad till Psxcare. Jag fick ett kostnadsförslag på 700:- och skulle få tillbaka den inom en vecka. Så nu är det bara att vänta.

  5. #5
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av Sumpanhammer
    Hej
    Monterade idag in ett DMS4 Lite EZI i min sons Ps2. Jag följde anvisningarna på DMS sida. Men när jag sedan ska starta upp maskinen händer ingenting, den är helt död. Vad kan ha hänt? Har det gått en säkring? Eller något värre?
    Jag har plockat ur chippet igen och försökt starta upp men inget händer.
    Har också en död PS2 efter en DMS4 Pro EZI installation... En polares PS2:a dessutom... Har endast misslyckats med en v4 installation tidigare och pajat säkringen till fläkten på en v5, så går det såhär med lödfritt... förjävligt!

  6. #6
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av geeko
    BIOSpinsen kan ha blivit böjda. Börja med att kolla upp dom!
    Inget fel på dom... Inget fel på pinsen på DVD-styrchippet heller. Även om pinsen är böjda ska den väl gå igång iallafall???

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    DMS4 EZI funkar inte till V4. endast V5-V10

  8. #8
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Citat Original inlägg av xtrem
    DMS4 EZI funkar inte till V4. endast V5-V10
    Det var roligt med lite fakta som inte alls har med detta att göra. Visst är det så att EZI inte funkar på v4, men varför nämna det här? Knappast någon hjälp va?
    Eller du kanske fått för dig att jag har en v4 eftersom du sett "v4" i texten då jag skrev att jag misslyckats med en tidigare?

  9. #9
    Registrerade
    Feb 2002
    Inlägg
    17
    Respekt
    0
    meningen "Har endast misslyckats med en v4 installation tid" syftar på att du pratar om en V4.
    så det är du som har ett syftningsfel i din mening.

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av xtrem
    meningen "Har endast misslyckats med en v4 installation tid" syftar på att du pratar om en V4.
    så det är du som har ett syftningsfel i din mening.
    Det är din läsförståelse som haltar lite. Det framgår klart och tydligt att han syftar på tidigare erfarenheter av chipinstallationer
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    May 2002
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    314
    Respekt
    23
    Har haft lite tid över nu, så jag kollade på den döda PS2:an... Det var PS1 som var trasig (Missade den vid första genomgången, såg inte ut som en säkring)
    Jag tror jag vet hur den gick sönder också... flatkabeln till testar-grejen fick säkert kontakt med kanten på moderkortet... vilket nog inte va så bra... Finns en fasning i moderkortet där det var mycket bättre all låta den löpa istället...


    PS. Tack Hansi att du orkade förklara för killen hur jag menade

  12. #12
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20

    Red face

    Jag har samma problem men upptäckte att jag hade skruvat en skruv rakt genom flatkablen till reset/power-knappen.

    Har beställt en ny kabel och hoppas allt funkar sen.

    Men om det nu är så att det inte funkar, hur vet jag då var alla säkringarna sitter så jag kan kolla dom?

    Och om det är en säkring, var får jag då tag på en ny?
    Eller ska man bara bygla den?

    En annan fråga oxå, måste jag få igång min ps2 för att kontroll-mojängen till ezi-chippet ska funka?
    Alltså den som säger om installationen är utförd korrekt.

  13. #13
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du kan ta en säkring från morsans bil och parallellkoppla :-)

    Du behöver inte använda verifieringsplattan. Den brukar mest ställa till med problem :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  14. #14
    Registrerade
    Jun 2005
    Inlägg
    77
    Respekt
    20
    Kollade det men dom var lite stora.

    Ska jag bara löda kablar på benen och sen löda dit kablarna på rätt ställe?
    Kanske tejpa in säkringen så den inte får kontakt med något???

    Men allvarligt, hittar jag sånna på elfa eller?
    Och hur vet jag vad det är för säkring?
    Alltså amphere och spänning???

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Japp, löd lite kabel på säkringen, parallellkoppla, tejpa säkringen och sätt den någonstans där den får plats. Vill du slösa pengar så köp en ytmonterad säkring på elfa. Dom man brukar hitta på elfa är dock något större än i ps2:an. Vill du ha exakt rätt komponent så tar vi 200:- + 49:- frakt för att plocka loss den från ett skrotat moderkort och skicka till dig.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. ps2 dör efter en stund
    By mindgrape in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-02-05, 19:50
  2. Installation av multi-x chip?
    By Dreas in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-12-12, 22:49
  3. Ps-one utan ström efter multi-x installation
    By Kristoffer in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 21:20
  4. Ingen ström efter multi-x installation
    By Kristoffer in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-03-02, 20:59
  5. Svart bild, m.m efter installation (Origa)
    By KiDDan in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-02-15, 21:36

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •