Hej
Ursäkta om detta är lagt i fel forumdel då de berör många olika aspekter av x-boxen. Det kan även vara så att allt detta besvarats tidigare men jag har letat endel innan jag registrerade mig.
Jag står o funderar på att köpa en svart x-box v1.6 med duox2 chip och 120gb hd. Främst för streamingmöjligheterna men till viss del även för spel. Mina undringar följer (allt förutsätter att jag har nyaste biosen, msdashboard o mediacenter):
1. Är detta ett bra chip? För/nackdelar (kanske beroende på nedstående frågor dessutom)?
2. Många jag känner klagar på dvd-uppspelningskvaliten, är det nån förbättring i v1.6 eller har det med kablaget eller nån inställning att göra? Jag vill helst slippa använda min stationära gammla dvdspelare med bra bild för detta ändamål.
3. Fungerar det med orginalfjärrkontrollen (inte spelkontrollen alltså) både i msdashboard och mediacenter + regionsfri dvduppspelning (hur åstadkommer jag detta)?
4. Går det att streama ljud/bild från pc via 100mbit nätverkskort o korsad kabel (alt router) med detta chip (inte säker på om det är chipberoende)?
5. Hur är kvaliten på Cosmo trådlösa spelkontrollerna gentemot orginalkontrollern eller finns det bättre trådlösa till lagom pris?
6. Finns det nått ftpprogram i x-boxen så man direkt kan ansluta mot någons pcftp och tanka direkt till x-boxen eller måste man först ta ned det på sin dator och sedan föra över till x-boxen?
7. Finns det nån bra router som kan åstadkomma 100mbit anslutning mellan x-box/dator? Helt kass på routrar. Har bara 1ip från min nuvarande ISP men vill om jag byter till BBB få den att agera som switch.
8. Läst mycket om ljudnivån på x-boxen, tycker inte att polarens låter knappt alls men varierar det mycket från box till box? Tror inte jag orkar modda om till annan fläkt.
9. Är 3100kr bra pris för ovanstående produkt eller finns de nån annan i sundsvallsområdet som kan fixa detta billigare?
Edit: Såg om HD-upplösning, klarar duox2 chipet detta? Jag kommer garanterat få en svensk x-box.
Bookmarks