Tjenatjena.
Jag har letat runt en hel del efter information om detta, men utan några resultat.
Min lillebror fick ett Eye-toy Play 2 i julklapp till sitt chippade PS2. Ett originalspel, i och med att han inte hade kameran sedan tidigare.
Problemet är att bara vissa av minispelen i det fungerar. Man gör ju flera av sina val i spelet genom att hålla kvar handen över någon sorts pryl på bilden såpass länge att denna liksom fylls med färg. Hmm.. Svårt att förklara, men om ni har provat spelet så vet ni vad jag menar, hehe. Det är liksom som vatten som stiger i en bubbla.
Många av spelen fungerade alldeles utmärkt, men när man väljer vissa (tex baseball och ett gäng till) och kommer till rutan där man skall starta själva spelet genom att göra ett val på det sätt som jag beskriver ovan så händer ingenting överhuvudtaget. Får inte minsta utslag hur mycket vi än flaxar på välj-bubblan.
Det känns så skumt att vissa fungerar perfekt och andra inte alls. Vi skickade tillbaka det till postorderföretaget och fick pengarna tillbaka då de inte hade några andra ex att byta med. Sedan köpte vi ett nytt på en annan affär, men det var samma problem med det. Då ringde vi supporten, där en kille sade att det var ett gäng till som hade ringt in med samma problem, så han skulle prata med tillverkarna och de skulle skicka en ny skiva. Den nya skivan kom, men det var exakt samma fel igen.
Har någon hört talas om detta? Är det ett klantigt användarmisstag från vår sida, någon miss i instruktionsboken? Eller är det helt enkelt bara problem med Eye-toy play 2 och chippade maskiner? Det var ju fler som snackat med supporten om samma problem...
Tacksam för hjälp
Bookmarks