Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Problem med Eye-toy

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Question Problem med Eye-toy

    Tjenatjena.

    Jag har letat runt en hel del efter information om detta, men utan några resultat.

    Min lillebror fick ett Eye-toy Play 2 i julklapp till sitt chippade PS2. Ett originalspel, i och med att han inte hade kameran sedan tidigare.
    Problemet är att bara vissa av minispelen i det fungerar. Man gör ju flera av sina val i spelet genom att hålla kvar handen över någon sorts pryl på bilden såpass länge att denna liksom fylls med färg. Hmm.. Svårt att förklara, men om ni har provat spelet så vet ni vad jag menar, hehe. Det är liksom som vatten som stiger i en bubbla.
    Många av spelen fungerade alldeles utmärkt, men när man väljer vissa (tex baseball och ett gäng till) och kommer till rutan där man skall starta själva spelet genom att göra ett val på det sätt som jag beskriver ovan så händer ingenting överhuvudtaget. Får inte minsta utslag hur mycket vi än flaxar på välj-bubblan.
    Det känns så skumt att vissa fungerar perfekt och andra inte alls. Vi skickade tillbaka det till postorderföretaget och fick pengarna tillbaka då de inte hade några andra ex att byta med. Sedan köpte vi ett nytt på en annan affär, men det var samma problem med det. Då ringde vi supporten, där en kille sade att det var ett gäng till som hade ringt in med samma problem, så han skulle prata med tillverkarna och de skulle skicka en ny skiva. Den nya skivan kom, men det var exakt samma fel igen.

    Har någon hört talas om detta? Är det ett klantigt användarmisstag från vår sida, någon miss i instruktionsboken? Eller är det helt enkelt bara problem med Eye-toy play 2 och chippade maskiner? Det var ju fler som snackat med supporten om samma problem...

    Tacksam för hjälp

  2. #2
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Man kan ju stänga de flesta chippen, prova det.
    Ps2 v.9 Ripper 2
    120Gb WD Caviar
    HDLoader

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Aha... Jo, jag har klurat lite på att det borde vara chippet som gör att det blir problem.

    Dock vet jag inte hur man stänger av det...
    Lillbrorsan och farsan chippade det hos (just det, psxcare censurerar sån info) och jag är inte ens helt säker på vad det är för chip.

    Det jag kan säga är att:
    De har klistrat en gul lapp på maskinen ovanför skivslädens öppning. På den står det bland annat hur man skall göra när man vill spela DVD och PS1-spel. "Med spelet i maskinen: Håll inne resetknappen tills maskinen är i standbyläge. Håll sedan inne resetknappen i ca 2-3 sekunder tills ejectknappen lyser blått."

    Om någon med hjälp av den upplysningen kan veta vilket chip det är och hur man stänger av det så får ni gärna höra av er... Det vore nice bara att få veta vilket chip det är, liksom. Underlättar ju om man ska diskutera här, hehe.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Just det, nu kom jag på en sak...

    Om det kan ha med chippet att göra att hans Eye-toy Play 2 inte funkar... Undrar om det isåfall skulle funka om jag plockar hem spelet och bränner en rip åt honom?
    Hmm.
    Kanske är värt att pröva även om jag inte kan komma på varför det skulle fungera bättre, hehe.

    Om någon vet en lösning så får ni som sagt var gärna höra av er.

  5. #5
    Registrerade
    Jun 2004
    Från
    Laholm
    Inlägg
    125
    Respekt
    20
    Annars hade det bästa nog varit att ta reda på vilket chip det är och på så sätt kan man ju enkelt få reda på hur man stänger av det.
    Ps2 v.9 Ripper 2
    120Gb WD Caviar
    HDLoader

Liknande diskussioner

  1. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  2. Problem med Clone CD
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-07, 14:34
  3. Problem med backupper...
    By Ortopeden in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-11-23, 17:06
  4. Problem med Pioneer 535
    By Palle kuling in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2001-10-10, 14:40
  5. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 20:23

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •