Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Hjälp med PCSXBOX

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Hjälp med PCSXBOX

jag får den inte att funka och jag använder bin och cue men ingeting funkar har testat olika versioner av pcsxbox men ingen av de funkar varför gör det inte det måste man ha speciella plugins eller flera bios än vad filen shph1001 vet inte exakt vad den heter men ohh är det nån kunnig som kan hjälpa?

den hakar upp sig vid loading hela tiden hur kan jag åtgärda problemet.

har läst överallt som på http://xport.xbox-scene.com/ men ingen visar visdom.

släng upp programmet och hoppas bara på det bästa?

nån snäll person som kan förklara hur jag får den att funka.

hur jag gick tillväga:

1:kör total commander 2:lägger in emulatorn 3:lägger in bin och cue i cds mappen 4:rebootar xboxen 5:går in till emulatorn 6:cds mappen visas auto 7:klickar på XXXX.bin 8:tempting to load the game please wait.... hak hak hak

som ni ser så är jag lite desperat men microsoft borde ta en liten funderare på att lägga av och sälja damsugare. nån kunnig vänlig person vara vänlig o hjälpa mig. konkreta svar helst

tack på förhand.

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0

Thumbs down

det visas sig att ingen av er har den visdomen. hos psxcare har jag chippat min xbox och får ingen hjälp med den vad är det för support? om ni lägger in emulatorerna och programmerna så ska ni hjälpa mig inte ignorera det. det finns 22000 users registrerade i denna forum och ingen kan ens kolla på denna tråd och erbjuda hjälp. ta inte illa upp men vilken dålig service denna forum har och att åka till affären och be om hjälp kostar
    Last edited by Pteryx; 2005-01-10 at 19:29.

Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Västerås
    Respekt
    21
    håller med skulle gärna vilja ha en lösning på de här problemet eftersom jag o alla andra jag känner har samma problem
    //Zimpan

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    0
    Om det hänger sig vid loading screen beror det med största sannolikhet på att spelet inte fungerar i emulatorn. Det finns en lista på nätet över vilka spel som är testade och ska fungera med pcsxbox. Googla efter den listan så borde ni hitta den. Vissa spel fungerar utmärkt, men ganska många fungerar inte alls.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Tycker inte Psxcare kan ta ansvar för att en emulator inte fungerar. Programmen är gratis (plus att spelen är piratkopierade), ta dom för va dom är! Om du vill ha support köp dig spelen och konsollen.

Citat Original inlägg av psychocowboy
    (plus att spelen är piratkopierade)
    Hört talas om att göra en ISO själv?
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Möjligt men över 90% utav spelen skulle jag tro är piratkopior. Non the less programmen är gratis man får ta dem för vad dom är. Hjälp till att utveckla dom då istället för att klaga. Tycker Pteryx andra inlägg bara låter så otrevligt, blir ju inte sugen på att hjälpa till direkt.

Nä det är ju sant. Det absolut bästa är nog trots allt att springa över till nån kompis och fråga om han inte har en PS1a till salu Gjorde jag iaf, funkar perfa
    * Xbox V1.1
    * Omflashat originalbios (Xecuter 4983.67)
    * 160 GB Samsung HD
    * 10 000+ Roms
    * 70+ XBOXspel

Registrerade
    Aug 2004
    Respekt
    0
    Lack of knowlegde.

Registrerade
    Apr 2004
    Från
    Göteborg
    Respekt
    22
    Pteryx >>> du kan ju knappast kräva att PSXCare ska kunna ge support för program som för det första inte har gjort eller har att göra med, dom lägger ju in dom som bonus.

det är ju som att ringa AVIS i Sverige och kräva att dom ska kunna allt om deras hyrbilar i Syd Afrika.

testa att arbeta lite själv. att kolla om det finns någon hemsida för emulatorn är en bra start, eller att Googla lite.

att 22000 pers. är registrerade betyder inte att folk inte kan just det programmet, det betyder nog mer att dom skiter i att svara.

Registrerade
    May 2004
    Respekt
    0
    Är lite otrevlig stämmning här jag får heller ej igång psx emulatorm vet ifan varför men det är det ingen som vet och det är ju ett xboox inte psx:P

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    scph-1001 är en image av playstation originalbios.

Börja med att dra ner senaste versionen av emulatorn från xbins

I övrigt vet jag inget, har aldrig brytt mig om att köra emulatorn. Jag har inga PS1 spel jag är sugen på att spela, och skulle jag vara det har jag gott om både PS1 och PS2 att spela på.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Dvd med inspelning / MAKROVISION
    By spel in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-05-04, 20:27
  2. Hjälp med spel tillverkning?
    By Rocket_kid in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2003-01-10, 23:34
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  4. Hjälp med nero!
    By Hanna in forum Playstation - backup/patchar