Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Problem med dms4 pro chip

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

Problem med dms4 pro chip

har det fixat sig med överhettningsproblemet med pstwo?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej, just nu övertalar vi alla kunder att välja DMS4 lite. Det tar för lång tid för oss att sitta och "strula" med DMS4PRO i PS TWO. Ibland fungerar det, oftast inte. Kan ju bero på olika tillverkningsserier av både PS TWO och DMS4PRO chippen, vi blir iaf inte kloka på det och hoppas att DMS teamet vaknar till och kommer med någon vettig information/lösning.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    kan man köra brända spel med dms4 lite om man har toxicbios?.
    om man kan, är väl det bara att köpa dms4 lite.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Citat Original inlägg av jonapaloma
    kan man köra brända spel med dms4 lite om man har toxicbios?.
    om man kan, är väl det bara att köpa dms4 lite.
    Japp
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Har själv ett DMS4 lite och är hur nöjd som helst med det,
    allt funkar perfekt

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    var det länge sedan du köpte pstwo lite lr?

vet nån om det funkar att använda action replay max till?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21

action replay max till chippat pstwo dms4 lite?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    kolla på datels hemsida, de som gör action replay.. funkar det med pstwo funkar det även med en chippad konsol

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Nej, just nu övertalar vi alla kunder att välja DMS4 lite. Det tar för lång tid för oss att sitta och "strula" med DMS4PRO i PS TWO. Ibland fungerar det, oftast inte. Kan ju bero på olika tillverkningsserier av både PS TWO och DMS4PRO chippen, vi blir iaf inte kloka på det och hoppas att DMS teamet vaknar till och kommer med någon vettig information/lösning.
    Lödde ett DMS4 Pro i min PStwo:a Å den funkar hur fint som helst.. Har väl haft tur för en gång skull..
    [ PStwo v.12 - Vertical Stand - 2.5MBit - DMS4 Pro - DMS Explorer v1.0 - ToxicBios v1.2 - NeoFix Xii ]

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Unhappy Stora problem med DMS4 pro

har det fixat sig med överhettningsproblemet med pstwo?
    Hej! Jag installerade själv mitt DMS4 pro, och det funkade skitbra..... Ett tag, till igår när jag satt och spelade SSX3. Då efter att jag spelat ett tag dog min PSTwo tvärt.

Nu går den inte att starta, än om jag väntar tills den svalnat. Lysdioden som lyser rött på playstationet (när den är avstängd), blir grön ett fåtal sekunder när jag försöker starta den, men blir sedan röd igen. Ingenting händer dock på TV'n.

Vad har hänt??? Är det någon som känner igen problemet?? Den låg helt still när det hände så det kan ju inte vara något som skakats lös...

Är oerhört tacksam för svar...

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    sweden
    Respekt
    25
    värmeproblem

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av mange_h
    Hej! Jag installerade själv mitt DMS4 pro, och det funkade skitbra..... Ett tag, till igår när jag satt och spelade SSX3. Då efter att jag spelat ett tag dog min PSTwo tvärt.

Nu går den inte att starta, än om jag väntar tills den svalnat. Lysdioden som lyser rött på playstationet (när den är avstängd), blir grön ett fåtal sekunder när jag försöker starta den, men blir sedan röd igen. Ingenting händer dock på TV'n.

Vad har hänt??? Är det någon som känner igen problemet?? Den låg helt still när det hände så det kan ju inte vara något som skakats lös...

Är oerhört tacksam för svar...
    La du något runt chippet? Menar tejp eller liknande? Kan ju bli för varmt om du "kapslar" in det för mycket. Jag har inget runt mitt förutom lite dubbelhärftande tejp på baksidan å lite tejp på lödningarna, å allt funkar fint som bara den..
    [ PStwo v.12 - Vertical Stand - 2.5MBit - DMS4 Pro - DMS Explorer v1.0 - ToxicBios v1.2 - NeoFix Xii ]

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av MalZon
    La du något runt chippet? Menar tejp eller liknande? Kan ju bli för varmt om du "kapslar" in det för mycket. Jag har inget runt mitt förutom lite dubbelhärftande tejp på baksidan å lite tejp på lödningarna, å allt funkar fint som bara den..
    Nä, ingenting alls runt om... Jag placerade chippet där texten caution finns. Men det blir ju ändå väldigt tajt mellan moderkortet och metallskyddet.

Som jag har förstått så om det blir överhettning så funkar den bara man låter den svalna. Men min startar inte alls längre....

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    hmmm om det står "caution" så kanske det inte var så bra ide att sätta chippet där kanske

Liknande diskussioner

1. Guide till autouppdaterande TvGuide i XBMC
    By ktd in forum XBOX Media Player / Media Center
    Senaste inlägg: 2005-11-28, 20:33
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Problem med Clone CD
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-07, 14:34
  4. ORIGA CHIP PROBLEM!!
    By Bill Rey in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-22, 01:05
  5. MULTI X PROBLEM
    By JULIA in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2000-12-19, 21:25

Bookmarks