Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: BIOS xecuter 2.6 lite

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21

BIOS xecuter 2.6 lite

Vilket Bios ska man egentligen använda? Jag har en 1.6:a med 200GB hd. Har hemma m8_16_LBA48_igr_Q.bin. Eftersom jag vill kunna använda hela hårddisken samt använda "in game reset". Funkar det eller finns det nåt som är bättre? Finns något bios som heter M8_16_Plus.bin har jag sett, är det någon skillnad. Vilket är bäst?

Jag läste nånstans att man skulle flasha mha Cromwell 3.0.1 om man hade en 1,6:a xbox. När jag dock startar xboxen med chippet igång finns det bara cromwell 3.0.3 på bägge bankerna. Kan jag flasha med hjälp av denna version, eller vad kan hända? Kompisen har ett likadant chip och på hans fanns det bägge versionerna.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det bioset lär fungera bra. Blir det inte stabilt i din xbox (vissa nya boxar har för långsamma minneskretsar) måste du ha ett m8plus_blablablaigrosv...

Vissa spel kan ha problem med "igr_q" (quick), det finns även "igr_x" (compatible).

Bäst är att utgå från original m8plus_16 och lägga in igr och lba48 med senaste evtool själv.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Och om din box startar med det cromwell du har på chippet så är det inga problem.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Respekt
    21

....

Vad betyder de olika valen man kan göra på LBA48 inställningen i EVTOOL

t.ex. partition 6 takes the rest of the drive?

Väljer jag den här kommer jag då att få en f: som är 200GB stor?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Den blir 200-8GB ungefär. Och så är ju xxxGB aldrig exakt det man får då hårddisktillverkarna inte är så bra på matte.

Registrerade
    Feb 2003
    Från
    Sundsvall
    Respekt
    22
    Det beror på att hårddisktillverkarna givetvis anger storleken på disken då den är oformaterad. Själva formateringen tar upp en hel del plats med FAT tabeller och dylikt.
    Kryssbox, X2PRO, Advanced Scart

Liknande diskussioner

1. X-Ecuter 2 Lite version 2.6 + XBOX 1.6 + Fel Bios
    By skrikspya in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-12-18, 00:46
  2. messiah LITE pris???
    By filli100 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-08-14, 16:53
  3. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 12:09
  4. Bios storlek på xecuter 2.0 lite
    By kefir in forum X-ecuter 2 LITE support
    Senaste inlägg: 2003-10-28, 17:55
  5. Bios chipp
    By Marcus in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2001-02-08, 00:41

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner