Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12
Visar resultat 31 till 39 av 39

Diskussion: Farlig elkabel!

  1. #31
    Registrerade
    Sep 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Tyvärr är de så att det inte är något fel på kabel. Det är lödningar i nätdelen
    som är kassa. killarna här på PSXcare kanske kan fixa de.




    Läs detta.
    http://forums.xbox-scene.com/index.php?showtopic=361537

  2. #32
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Men man får alltså ingen ersättning av microsoft för detta?

    Kan ni här på psxcare fixa det här och hur mycket kostar det isåfall?

  3. #33
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Har du haft den mindre än 3 år så reklamera som ursprungligt fel

    Vi byter nätdel för 500:-

    Går den att laga så c:a 250:-
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  4. #34
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Jag har haft den i mindre än tre år, men den är ju öppnad och chippad och då gäller väl inte garantin?

  5. #35
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om garantin gäller eller ej beror bara på hur ihärdig du vill vara med att driva frågan via konsumentverk och tingsrätt. Att du modifierat din xbox påverkar ju inte det FAKTUM att microsoft sålt xboxar med KONSTATERADE problem med lödningarna till kontakten på nätdelen. Och istället för att ÅTGÄRDA felet så har dom lurat i folk att det räcker med att byta till en sladd med kortslutningsskydd.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  6. #36
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Har andra med modifierade boxar lyckats reklamera sina boxar på det här sättet?

  7. #37
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Troligen ingen som orkat göra sig besväret när det kostar max 500:- att byta nätdel.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  8. #38
    Registrerade
    Jul 2007
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Ok, kommer komma in med boxen till er om nån vecka. Byte av nätdel påverkar väl inte boxen på något sätt? kommer den behöva lagas eller bytas ut igen i framtiden?

  9. #39
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det är klart att nätdelen kan gå sönder, det är ju en ganska utsatt komponent som kan ta stryk vid strömavbrott, åska eller andra anledningar till strömspikar i elnätet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Sida 2 av 2 FörstaFörsta 12

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •