Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Lite problem med xboxen

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Question Lite problem med xboxen

Nu är det så att boxen har funkat helt prima till nu. Vad som hände var att jag försökte göra om Avalaunch som startdash. Så jag pillade lite över ftp och startade om xboxen. När jag startar boxen kommer den till Avalaucnh loggan sedan dör den. Och när jag försöker starta den i vanligt läga står det att det är ngt fel och jag ska kontakta min återförsäljare. Så jag försökte formatera skiten med superdisc, men skivan går inte igång.

EDIT: Det kommer upp en "error code 05" - HDD not locked tror jag det betyder.

Är de ngn som vet hur jag kan göra?
    Last edited by bobbilibus; 2005-02-20 at 13:08.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Jag löste det.

Dock har jag en annan fråga istället. Om jag vill formatera om hela hdd:n så att den blir clean samt lägga in UnleashX som dash, vilket är det smidigaste sättet att göra det? Finns det ngt liknande som superdisc/*******boot till UnleashX?
    Last edited by bobbilibus; 2005-02-20 at 17:09.

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Jag kan varmt rekommendera Xbox Ultimate 4.0 Boot-CD, då den ger dig en rad med möjligheter. Ett litet utdrag ur info-filen:

What can you do with this CD?
    ==================

With this CD you will be able to install your XBox easily, it makes no difference what kind of HDD is inside, 8, 160 or 400 GB. All current and stable versions of the latest software are on this CD. This CD is an improvement to Exuser 3.2!

CD-Advantage?
    ==================

The benefit to all other Boot-CD?s is, that you are able to make your own individual system.

If you choose the option "complete installation", UDATA and TDATA will be saved for recovery, so your Savegames will not be lost!

You can choose, whether you want UnleashX, Avalaunch, EvolutionX or XBMC as you dashboard.

You are able to install and update applications, emulators or dashboards individually.

XBMC is improved with all possible scripts, around 30 ? 40. D-Box and Dreambox scripts are also included for video recording from Sat-Boxes ;-)

Dashboards:
    -----------
    - UnleashX (0.37.1218A)
    - EvolutionX (Build 3935)
    - Avalaunch (0.49.3)
    - MS-Dash (185ead00)
    - XBMC as Dashboard

Mvh
    SiDar

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    tackar så mkt. Skulle ngn kunna tänka sig skicka ett PM med en länk till mig där man kan ladda ner Ultimate 4.0 boot cd. (Inte torrent filen, för den går segt.)

Registrerade
    Jan 2004
    Respekt
    22
    Den enda som jag vet är en torrentfil, som finns hos xbox-board.de. Å andra sidan är man säker på att ingen mixtrat med den, då det är dom som som gjort den!!

Mvh
    SiDar

Liknande diskussioner

1. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  2. Problem med Clone CD
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-07, 14:34
  3. Problem med Pioneer 535
    By Palle kuling in forum Produktsupport - DVD-spelare
    Senaste inlägg: 2001-10-10, 14:40
  4. För alla som har en Pioneer och har problem med RCE.
    By DJV in forum DVD - regionsmodifiering
    Senaste inlägg: 2001-03-09, 20:23
  5. Problem med kopiering av "Toca World Touring Cars"
    By Fredrik in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2000-12-08, 20:54

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner