Visar resultat 1 till 2 av 2

Diskussion: DMS4 psx problem

Registrerade
    Jan 2005
    Från
    Finland
    Respekt
    0

Unhappy DMS4 psx problem

Hej! Först och främst måste jag säga att DMS 4 med toxicBIOS 1.2 fungerar över förväntingarna med Ps2 backupper . Trodde mina skivor (Verbatim och maxell) inte var bra nog, men de fungerade perfect. Jag har inte hört många som rekommenderar dem. Nåja, över till problemet.

När jag har chippet aktiverat får jag inte min Ps2:a att läsa psx backupper och original spel. Den bara klickar och surrar. MEN om jag avaktiverar chippet så funkar psx original spelen perfect. Inget problem att starta dem då. Som om DMS4 eller toxicBIOS:et skulle mixtra med laserns förmåga att läsa psx spel

Jag har prövat med två backup spel och inget av dem funkar. Jag tänkte att det antagligen var jag som hade bränt fel men sen när inte heller original spelen fungerade så blev jag misstänksam. Jag prövade om min Ps2:a överhuvudtaget har problem med cd skivor. Men så är inte fallet. Jag prövade att installera toxicOS från cd av samma sort som backup spelen och det fungerade fin fint.

Inte är det väl bara så enkelt att man måste trycka in nån knapp när man bootar Ps2:an? Men det står ju att toxic identifierar psx spel automatiskt.

Det är snällt om ni skulle skriva vad ni tycker och tänker om detta. För ganska stor del av anledningen jag köpte ett chip var för att jag skulle kunna spela psx backupper. Jag hade min Ps2:a och moddas hos psxcare i veckan så det är troligtvis inte något fel med lödningen.

Tack på förhand för alla svar

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bara lämna in den igen, antagligen någon kabel som inte är perfekt som påverkar PS1 backuperna, vilket antagligen inte testades efter chippningen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. psX
    By pege63 in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2003-06-17, 14:56
  2. PSX och multi-x problem
    By TB_NoRatZ in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-04-13, 18:42
  3. Problem med Neo4 och PSX spel.
    By Antic in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 19:42
  4. PSX PROBLEM om maskin från psxcare
    By armani2 in forum Playstation - backup/patchar