Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Hur går man tillväga efter hårdvaruinstalltionen?

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    Hur går man tillväga efter hårdvaruinstalltionen?

    BIOS hit o BIOS dit... flashning hit o flashning dit... OS hit o OS dit... Ni gör mig förvirrad!!

    Ok, efter jag har installerat mitt smartXX chip i min xbox. Vad gör jag då? Som jag förstått är den inte redo att användas med en gång utan man måste göra nått mer? Flasha in ett bios eller os eller vad man nu ska göra, kanske både och? Vad ska jag flasha in och vilket OS ska jag använda? Jag har sökt men inte funnit någon enkel förklaring på detta...

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Eventuellt: Uppgradera till senaste SmartXX OS från www.smartxx.com

    Absolut: Installera minst ett BIOS på en av bankerna i chippet. Finns på xbins ftp, läs guiderna (länk i min signatur iaf när detta skrivs)

    Antagligen: Installera "dashboard" och applikationer på hårddisken. Det finns installations-cd images på nätet, t.ex. superdisc, slayers m.fl där man bara väljer "install" i en meny.

    Alternativt, installera ED ON CHIP (ftp-server) på chippet och ftp:a in alla applikationer manuellt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Ursäkta.. men... Är tex XBMC ett bios? eller är det en dashboard?
    Vilket bios rekomenderar DU att jag ska använda? Vad gör egentligen bioset?

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om du inte tar dig tid att läsa det jag redan skrivit i guiderna tänker inte jag ta mig tid att skriva samma information för 7000:e gången.... :-)

    XBMC är en applikation.

    Vilken xbox version har du?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Hmm... tro mig käre Hansi, jag har läst... många många ggr!! Jag lyckades komma in på xbins ftp iaf, alltid nått Men sen tog det stopp! Jag trodde nämligen att xbmc var ett bios så jag visste vad jag skulle tanka ner, men eftersom det inte fanns där under BIOS så visste jag inte längre hur jag skulle göra. Jag har inte köpt en xbox ännu, ska göra det i helgen och ett smartxx chip har jag redan beställt, jag vill bara ha allting klart så jag slipper leta o fråga under helgen. Men med största sannolikhet är det väl en 1.6:a man får om man köper det nu antar jag?

  6. #6
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Alltså seriöst... att hitta dom olika BIOS versionerna för nerladdning är inga problem. Men att veta VILKET jag ska använda är verkligen inte lätt! Hjälp någon?

  7. #7
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Det står ju överallt på forumet mer eller mindre... om du har en 1.6 (a eller b) så kör med M8plus... den funkar på båda versionerna.

  8. #8
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20
    Jag kan inte påstå att det står VILKEN som föredras att använda, vad som är skillnaderna mm. Jag hittar bara vad det finns för olika bios och var man kan ladda ner dom. Men M8plus då alltså, tack för det

  9. #9
    Registrerade
    Oct 2004
    Inlägg
    217
    Respekt
    20
    Du har inte så många alternativ om det är en 1.6 Xbox då det bara är M8(funkar på 1.6) och M8plus(funkar på 1.6 och 1.6b) som du kan använda. Vill de sen ha IGR och LBA48 osv laddar du ner Evtool 1.09 och redigerar biosen.

  10. #10
    Registrerade
    Dec 2004
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Ladda hem M8 bioset som finns i Multi version mappen. Det ligger två bios i rar filen. Välj sen det bios som passar din xBox version. Sen rekomenderar jag consoledisk för att installera dashboards och XBMC, samt andra program. Det finns de nyaste versionerna på den. Senaste versionen 2.1b finns att ladda ner från: http://goldengate.tfr.org

Liknande diskussioner

  1. Matrix chip + Xbox Live hur ska man gå tillväga?
    By Hagan in forum Matrix/Xodus Support
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2004-08-05, 13:47
  2. Hur funkar det efter regfri modden?
    By beater in forum DVD - regionsmodifiering
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-05, 12:13
  3. Flatkabeln på playstation one, hur tar man loss?
    By Andreas Andersson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 0
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 13:22
  4. hur gör man kopior
    By agent007 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Inlägg: 9
    Senaste inlägg: 2002-06-20, 22:03
  5. BBA, förstår inte hur den fungerar.
    By wirri in forum Dreamcast produktsupport - Övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-04-07, 22:20

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •