Visar resultat 1 till 13 av 13

Diskussion: Byta till CD2 osv

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Byta till CD2 osv

Hej
    Hur gör jag för att byta CD mitt i spelet utan att behöva starta om min PS2a, jag har inte kunnat spela vidare på ett enda spel som haft fler än en cd nu... Jag snackar brända PS1 spel nu för den som inte hajjat det, och jag har ett fungerande Messiah 2 kort instalerat.

hehe... jag måste verkligen vara en lamer då jag inte fann denna fråga när jag sökte i forumet

Tack på förhand.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Konstigt.
    Jag har ett Messiah 1 chip, och det har alltid fungerat för mig.
    Bara att byta.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Så du menar att cd 2 cd 3 osv ska ladda aoutomatiskt? För det är ju just att byta cd mitt i spelet jag inte klarar av. Jag har inte haft några som helst andra problem med mitt Messiah 2 som jag satte in för 3år sedan, så jag tvivlar på att det är deffekt?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Hmm well jag har ett Messiah 1 chip, och att byta skiva mitt i spelen så som Final Fantasy 7 och Metal gear Solid har fungerat normalt hittils.

Jag frågade just min kompis om detta, han har Messiah 2, och det har fungerat bra för honom ochså.
    Sorry, då kan det vara nåt tekniskt fel med din instaleration.
    Bättre om Hansi eller nån svarar på det. =/

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Ingen här som är så engagerad att han sitter och testar ps1 spel ända fram till ett skivbyte...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Det kan inte ha något att göra med att mitt Messiah 2 kort inte är aktivt när jag ska byta för jag får ju det där vanliga felmedelandet.

För övrigt så är det Valkyrie Profile som jag vill få igång nu (efter att ha spelat halva spelet) och skivan innehåller följande filer: SLUS_011.56 (56-fil), VALKYRIE (BIN-fil) och SYSTEM (kortnummer)(Genväg) om det kan vara till någon hjälp....

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Ingen här som är så engagerad att han sitter och testar ps1 spel ända fram till ett skivbyte...
    Men detta problem uppstår ju i alla brända spel jag har som är på flera cds....

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Vad är det för felmeddelande du får?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Hehe... kan tyvärr inte kolla det eftersom jag inte spelat några brända spel på ett tag (har ingen lämplig save fil) hade ju detta problem redan från början har bara vart ett brist på angagemang att jag inte löst det tidigare.

Men jag är säker på att det är det där vanliga man får om man stoppar i en bränd skiva utan att reboota 2ggr....
    Last edited by Shadow Warrior; 2005-02-24 at 18:39.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Aha, den där röda screenen? Det var konstigt. Det ska bara hända om man startar eller startar om sin PS2.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hikusaak
    Aha, den där röda screenen? Det var konstigt. Det ska bara hända om man startar eller startar om sin PS2.
    Och det är ju precis det jag måste göra för att messiah2/ps2 ska loada discen? Den startar ju inte aoutmatiskt eftersom PS2 utan Messiah2 inte klarar formatet.....

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Nej men efter att du startat den första skivan så behöver du inte starta om din PS2 för att boota Disc 2, eftersom Messiah satt den i PS1 multi x läge, och den stannar i detta läge ända tills du slår av strömmen.

När du byter skiva, trycker du då på reset knappen eller?
    Du ska bara trycka Edject, Ta ut disc 1, och byta till disc 2, och stänga luckan.
    Spelet fortsätter då som vanligt.

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hikusaak
    Nej men efter att du startat den första skivan så behöver du inte starta om din PS2 för att boota Disc 2, eftersom Messiah satt den i PS1 multi x läge, och den stannar i detta läge ända tills du slår av strömmen.

Du ska bara trycka Edject, Ta ut disc 1, och byta till disc 2, och stänga luckan.
    Spelet fortsätter då som vanligt.
    Ok... men då måste det vara nått fel för det funkar inte så....

Liknande diskussioner

1. SNES-emulator till Playstation
    By -=[} Andreas {]=- in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2006-11-16, 19:55
  2. PS2 till Projektor
    By regicide in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-16, 21:48
  3. Jag lämna in mitt ps2 i fredags ska byta neo2.2 till ett origa!!!!!!
    By CiggY in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-26, 21:06
  4. Bushido blade till PS2
    By Zond in forum Playstation 2 - spelfrågor
    Senaste inlägg: 2001-03-08, 18:59
  5. Byta bios på ps one
    By tizmoe in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-01-29, 23:32

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner