Visar resultat 1 till 3 av 3

Diskussion: Hjälp med visuellt problem.

  1. #1
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0

    Hjälp med visuellt problem.

    Hej,

    Jag har ett litet problem med min DMS3+ PS2'a som jag införskaffade av er.
    Det är nämligen så att jag nyligen investerade i ett exemplar av Way of the Samurai och när jag skulle till att spela så märker jag att bilden "rycker" i jämna intervaller (inte alltid, vissa områden). Jag får samma ryck i Champions of Norrath - Return to Arms i butiks menyerna när ps2an läser in information från dvd. Detta är rätt acceptabelt eftersom det bara är i menyerna och inte i själva spelet som i fallet med WotS.

    Själva ryckandet är lite svårt att beskriva, nästan som om bilden hoppar mellan fokus på odd och even scanlines. Hm. Varje gång det rycker till så blir all grafik skarp medans denna ser mer mjuk ut den sekund den inte rycker till. Vet faktiskt inte hur jag ska beskriva detta på ett bättre sätt, så jag hoppas någon förstår vad jag menar.

    Tilläggas bör; ryckandet uppstår oavsett om jag kör pal50 eller pal60 i WotS. Och min tv klarar av 60hz utan problem. RGB kabeln som jag använder är den jag fick med inköpet av ps2an av psxcare så det borde ju fungera med den.

    Tack på förhand
    Mvh
    Undo.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Om spelet går att starta med chippet avstängt så prova att stänga av chippet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Oct 2003
    Inlägg
    6
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Om spelet går att starta med chippet avstängt så prova att stänga av chippet.
    Tjena Hansi.
    Testade att stänga av chippet, hjälpte icke.
    Eftersom det första stället som det börjar rycka alldeles så där hemskt mycket är i kurou residentet tidigt i spelet (för er som spelat WotS) så testade jag där att mata ur dvd'n i tron om att rycken skulle ha något att göra med att ps2an streamar data. (Iof har jag en helt perfekt lins i maskinen så om fallet verkligen var så, så beror det nog mer på shitty coding än en trasig lins). Så var dock inte fallet, det enda det resulterade i var att musiken hakade upp sig men rycken var kvar. kikade lite närmare på tv skärmen och det ser ut att ha något med odd and even scans som jag nämde, eftersom allt som rörde på sig var förskjutet med någon pixel var och varannan scanline.

    Kör med DMS3+ firmware 2.3 och funderade på att mata in senaste beta'n av 2.4 och testa. Dock har ordet "beta" alltid skrämt mig något.

    any further ideas?


    Edit: Kanske borde säga att spelet i sig inte laggar eller hackar utan det är bara själva bilden som rycker till. blir skarp i en sekund och återgår nån sekund till den vanliga bilden, så håller den på hela tiden i vissa områden.

    Edit 2: Besökte just en vän och testade spelet på hans omoddade PS2a på en relativit ny 32" widescreen. Stötte på samma problem där. Tycks vara en otroligt dålig konvertering (någe tjall på synch.) och inget annat. Nåväl lär nog inte finnas mycket att göra åt det.
    Last edited by Undo; 2005-02-24 at 20:49.

Liknande diskussioner

  1. Problem med SCPH-7002
    By Egge in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-01-08, 12:45
  2. ps2 med V3 och fjärrkontroll hjälp?
    By orcko in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-07, 08:17
  3. Hjälp mig med mitt origa chip
    By Tuppen in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-01-02, 10:47
  4. Problem med RGB.
    By BoneZ in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-02-17, 11:00
  5. Hjälp !!
    By Rez in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2001-10-16, 21:37

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •