Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: Vad har DMS4 som inte...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22

Vad har DMS4 som inte...

Har någon testat Duo2 chipet på en PS2:a? Har goda erfarenheter DuoX2 chipet när det gäller XBox men vet inget om PS2 varianten Duo2.
    Vad har DMS4 chipet som Duo2 saknar? Det är ju en rätt stor skillnad på pris mellan chipen så jag antar att DMS4 kan lite mer.

Använder man samma BIOS oavsett vilket chip man väljer eller är det unika BIOS till varje chip?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    LCD(blå)<>Blå/Röda Eject dioder
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det viktigaste med DMS4 är att det inte blir olagligt (vad vi räknar med) i sommar. Om du monterar ett chip som enbart går att köra med firmware som kan starta kopierade spel kan det vara olagligt även för butiken som sålde/installerade chippet att hjälpa dig om du får problem med det.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Tanken är att jag ska installera ett i min egen PS2:a men eftersom jag är helt grön på PS2 så försöker jag reda ut skillnaden mellan de olika chipen. Har förstått att DMS4 är ett av de bästa chipen till PS2 liksom SmartXX är till XBox. Men man får precis samma funktionalitet i en XBox med ett DuoX2 som med ett SmartXX(förutom finesserna på chipet) och undrar därför om det fungerar likadant på PS2 eller om man får olika funktioner beroende på vilket chip man väljer.

Så om man bortser från den kommande lagen om start av kopierade spel, vad får man på det dyrare DMS4 chipet som man inte får på Duo2?
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    IR-Mod<>XBMC

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kan jämföra DMS4 med SmartXX (Massor med bra funktioner, uppgraderingsbar firmware m.m.) och Duo2 med X-ecuter 1 (ett chip ingen använder längre eftersom det inte går att flasha om dess firmware/bios) :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    22
    Då är jag med på noterna!
    Ver 1.4 <> SmartXX v2
    IR-Mod<>XBMC

Liknande diskussioner

1. Bränna i mode1?
    By Jurke in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2004-07-02, 09:48
  2. Supporten :-)
    By spel in forum Fritt Forum
    Senaste inlägg: 2003-03-21, 16:10
  3. Messiah med dvd 1.20E och regionX funkar inte?
    By Drem in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-08-15, 18:09
  4. Varför kan jag inte köra ANTI-MOD spel?
    By psxcare0007 in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2000-09-04, 13:52

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner