Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: M8Plus funkar ej

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21

Exclamation M8Plus funkar ej

Någon som har haft samma problem som jag?
    Har ett aladdin advance, kom förflashat med (förmodligen iaf, jag flashar alltid om mina chip som regel så jag vet faktiskt inte) M8 för 1.0 - 1.5
    Försökte flasha in M8Plus, allt verkade funka fint men ack.. Vid uppstart blir allt svart oftast. Startar ungefär en gång på 10..
    Trodde såklart att det var nåt fel på chippet men sen tänkte jag att: "fan det funkade ju innan jag flashade" så jag testade att flasha in M8, Funka fint!
    Testade på en 1.3 med xecuter 4983, funka fint!
    estade med M8plus på 1.3:an, samma fel..
    Testade med m8 på 1.3:an, funkade fint!

Är det nåt välkänt fel att m8plus inte fungerar på alla aladdin kort? Verkar ju vara nåt minnesrelaterad alt. nån punkt på kortet som är flytande eftersom det funkar 1 utav 10.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    M8plus funkar på 1.6 och 1.6b
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Jo jag vet att den ska göra det men det var ju inte riktigt det som det handlade om; m8plus fungerar inte på mitt aladdinchip.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    På vissa boxar måste man dra en extra kabel mellan punkterna "d0" och "x" på aladdinchippen för att det skall fungera med chippet avstängt. Kanske ingen hjälp men påpekar ändå
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Jo jag är medveten om det oxå =)
    Fast på dom här ful-aladdin jag har så gör det varken från lr till då X och D0 elektriskt sett är samma punkt (funktionen är ju till för att styrchippet inte orkar sänka all ström från LFRAME så om det är samma punkt så funkar det ju inte)..
    För övrigt så använder jag inte avstägningsfunktionen då den suger mus på dessa, om man startar på chippet och sen trycker eject (lr gör IGR) så bootar den på orginal bioset, skitkasst.
    Dessutom om det hade varit det felet så hade den ju inte startat med m8 på 1.6:an och den borde verkligen ha startat med m8plus på 1.3;an

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    M8plus är en bios baserad på den senaste 5838 kärnan i MSdashen kanske har du en annan vers av din tex 4817, 5101
    Last edited by pege63; 2005-02-25 at 12:42.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    M8Plus är väl baserad på 5838 vilken är den senaste kernel-versionen.
    Senaste versionen utav Msdashen är 4920 (tror jag) och har egentligen inte med kernelversionen att göra.
    Har i vilket fall dom senaste utav båda.

Edit: Har dom senaste på båda 1.3:an och 1.6:an
    Last edited by psychocowboy; 2005-02-25 at 12:49.

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Kolla i Evotool var just det bioset skall starta upp med.....
    sitter det aladdin advance i en 1.6 box, då skall man ha M8Plus el M8Plus_16 att du inte fick det att funka i en 1.3 var ju inte så konstigt
    Last edited by pege63; 2005-02-25 at 13:23.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Vilken startordning jag har spelar ingen roll då flubberanimationen inte ens startar. I vilket fall som helst så har jag att xbmc.xbe ska starta först. Kan påpekas att jag har andra aladdin chip med ett annat serienummer på styrchippet som fungerar utmärkt med m8plus.

Ska och ska, fungerar precis lika bra med m8 så länge man inte har en 1,6b (vilket jag aldrig har sett ens).

Fungerar utmärkt i 1.3:an med M8Plus (vilket är till för 1.0 - 1.5) med ett annat aladdinchip.
    M8/M8Plus => 1.0 - 1.5
    M8_16 => 1.6
    M8Plus_16 => 1.6/1.6b

Liknande diskussioner

1. Chippad fast funkar inte
    By Pschimon in forum Matrix Infinity
    Senaste inlägg: 2005-01-29, 10:44
  2. DVD-RGB kabel i Tyskland, funkar den på svensk PS2 också?
    By Gustav_A in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-12-21, 16:13
  3. Det funkar inte
    By cissi in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-12-07, 12:26
  4. PS2 Backups funkar inte!!!!
    By usm76 in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-01-22, 12:32
  5. PS2 DVD-Rips funkar inte!!!!!
    By usm76 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-01-15, 09:51

Bookmarks