Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Kan ni flytta över mitt Messiah chip till en annan PS2?

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21

Kan ni flytta över mitt Messiah chip till en annan PS2?

Jag ser nu att ni inte längre löder in andra chip än DMS4.
    Betyder det att ni inte kan ta ut ett Messiah chip från min gamla PS2 och löda in det i en ny jag köpt?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Beror på vad det är för Messiahchip, det kanske inte ens passar i en ny PS2...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Well det är ett Messiah 1 chip.
    Passar den inte i en ny PS2?

Just nu har jag en SCPH-30004

Jag tänkte gå och köpa en ny PS2 imorgon.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Sorry, det chippet fungerar inte i en så ny PS2.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Ouch. =/
    Det var synd. Det chippet fungerade jätte bra för mig, varesig det gäller DVD9 skivor eller PS1 spel.
    I så fall behöver jag antingen byta lins på min gamla PS2, eller skaffa ett DMS4 chip.

Det senare alternativet låter egentligen bäst.. men det är allt detta med TOXIC BIOS som gör mig orolig. Allt jag egentligen vill ha är ett chip som startar spelen direkt när jag sätter i skivan. (Att dubbelklicka för PS1 spel var helt ok)

Så kan du i simple terms förklara vad det är jag måste göra för att uppnå detta? Och behöver jag upprepa detta varge gång jag startar ett spel?

Jag läste igenom en topic om detta men har lite svårt att förstå exact vad det är man gör.

Man bränner bios på en skiva, och lägger in det i PS2 an.
    Uppdateras chippet då automatiskt?
    Och behöver jag inte boota en skiva eller starta ett program eller hålla inne en knapp för att starta spelen senare, efter att jag har gjort det första gången?

Tack på förhand.
    Jag kanske kommer förbi imorgon med min PS2a, så det är därför jag undrar.
    Ursäkta dom dumma frågorna.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Bränn skivan, starta ps2:an med skivan, chippet uppdateras (du får iofs upp någon skärm med "press X to upgrade" eller liknande. Sedan behöver du inte göra om det tills det kommer en uppdatering som du tycker är värd besväret.

Har du otur måste du trycka någon knapp på handkontrollen för att starta PS1 spel eller DVD filmer, men oftast klarar chippet av att känna av det automatiskt.

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Well jag behövde ju ändå dubbelklicka för att starta PS1 spel och DVD skivor förrut, så det låter jätte bra faktiskt.

Jag laddade ner ToxicBIOS-1[1].0 - ToxicBIOS-1[1].2

Det här chippet låter väldigt bra.
    Hur mycket kostar det totalt om jag tar in en ny PS2 till er?
    Chipp inclusive inlödning?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Registrerade
    Mar 2004
    Respekt
    21
    Låter bra. Är väntetiden fortfarande kort för inlödning av chip?
    Jag kanske tittar förbi imorgon eller på Måndag.
    Men eftersom jag bor I Uppsala kan det bli lite dyrt att åka fram och tillbaks flera gånger, så det är därför jag undrar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    När vi gick hem idag fanns det vad jag vet inga inlämnade konsoller kvar på kö :-)

Så med lite tur kan du ta en promenad på söder medan vi fixar den.

Liknande diskussioner

1. Fundering om HD till PS2
    By fogmod in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2003-02-28, 16:56
  2. PS2 till Projektor
    By regicide in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-16, 22:48
  3. Messiah chippat ps2 säljes.
    By plaz in forum Annonser/SPAM
    Senaste inlägg: 2002-05-07, 21:29
  4. Jag skulle fått mitt ps2 idag???
    By il_Duce in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt