Visar resultat 1 till 10 av 10

Diskussion: Brända dvd filmer

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Brända dvd filmer

Det funkar inte att spela upp brända dvd filmer. vad ska ja göra för att det ska fungera?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Fungerar vanliga dvd-filmer?

Isåfall har du problem med kopiorna.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    ja vanliga filmer funkar, men det har de gjort hela tiden. Det är ingetfel på bränningen, de funkar hos en kompis. Ska jag göra nåt med xboxen? ellerr chippet, typ ställa in det? Om inte måste det ju vara fel på chippet, eller hur?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Bara för att skivorna funkar hos en kompis är det inte säkert att dom fungerar hemma hos dig. Olika xboxar läser olika märken olika bra. Skillnaden kan vara ganska stor. Hur som helst kan jag nästan lova att det inte är fel på chippet om allt annat fungerar förutom detta. Chippet har ganska lite med det att göra.
    Vad använder du för dvd-spelare? Vilken region har du på skivorna? Om du använder xboxdashboard att spela upp med så är ju inte den regionsfri.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    En korrekt bränd dvd-film kopia fungerar exakt likadant som en originalfilm. Så fungerar originalen så har du problem att läsa kopiorna. Du behöver inget chip för att se dom, så chippet har ingenting med saken att göra.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Men för att se på brända skivor måste man ju ha chippat eller hur? Alla brända skivor ska väl funka om de inte är sönder, det underliga är att jag kan se brända minus skivor men inte plus skivor eller resten av skivorna.

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Det är väl inte så underligt, din xbox har väl antagligen problem att läsa plus skivorna. Vilken spelare använder du?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Som sagt, du behöver inget chip för att se brända dvd-filmer om du inte behöver ett chip för att se original dvd-filmer :-)

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    1.1, men vad kan jag göra för att den ska kunna spela plus skivorna? Det trodde jag chippet kunde ordna .

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Nepp chippet kan inte påverka vilka format spelaren klarar av (inte i xbox fallet iaf). Det skulle kräva ny hårdvara/mjukvara till spelaren. Man skulle kunna tänka sig att det var låst vilka format den kunde läsa fysiskt sett efter spelaren men så är alltså inte fallet.
    Du kan testa att ställa om lasern (skulle kunna hjälpa i vissa fall, dock så vet jag inte var det skiter sig i spelaren när du försöker läsa plus-skivor) men det bästa är om du bara kör med minus skivorna.

Liknande diskussioner

1. BRÄNDA FILMER PÅ PS2
    By TOOL in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-05-12, 18:27
  2. Mörk bild när man kollar på DVD filmer
    By the thermit in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-04-01, 08:15
  3. Brända spel och regionsfri dvd
    By zeffa85 in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2002-03-20, 11:14
  4. DVD filmer
    By ocelot in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP