Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: G partition finns, men kan ej användas!?

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21

G partition finns, men kan ej användas!?

Hej så här gjorde jag:

Flashade mitt SmartXX med E8_16.bin (Den officiella på xbins, det fanns ingen variant med LB48/IGR så jag antar att det ingår).

1. Satte i en ny hårddisk (160GB). Originaldisken verkar ha varit på slave så jag satte den på det med...

2. Formatterade först C-E-F med SD. Sedan G.

3. Installerade Large drive.

Det bör tilläggas att min Z-partition fösvann när jag formatterade G...

Jag ser G men ingen info om den (typ ledigt och sånt). Kan ej komma åt den via FTP. eller lägga saker på den...

Vad gör man...?

PS. jag har läst så många guider jag hittat men alla verkar utelämna just G-partition delen...DS.
    Last edited by CoreyTheMaggot; 2005-02-26 at 12:42.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Lägg in LBA48 i ditt bios med evtool och flasha om. Använd "Partition 6 takes rest of the drive". Formattera om osv från början igen så du får en 150GB F. Att ha en G partition på en 160GB disk är bara jobbigt.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21
    Lysande! Tack för det!

Registrerade
    Jul 2004
    Från
    Borås
    Respekt
    21
    Förresten...ska jag låta disken vara SLAVE?

Jag vet att det står att den ska vara MASTER i guiderna. men originaldisken såg ut att vara inställd på SLAVE...

Tack på förhand!

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Nej
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Installerade nyss en 20gigs hdd, dumt säger ni kanske men hade en över och det räcker för mig då jag har det mesta på min dator. jaja, det fattas iaf 5gig

c har 500mb
    e 4.5gig
    f 10.5gig

Tog large drive men det kanske jag inte borde gjort?

Nån som kan ge nåt snabbt svar? räcker det med att göra om skiten och välja smalldrive eller ska jag pula med lba48? (som jag inte vet vad det är, antar att det är stöd för större hdds)

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Det som saknas är X/Y/Z som tar c:a 700MB var. Även om dom inte är formatterade nu (så du ser dom inte) så är dom partitionerna med på hårddisken.

Räknar du med dom är du uppe i c:a 17 gig vilket verkar rimligt för en 20-giggare.

Liknande diskussioner

1. Partition G kan inte utnyttjas
    By Rambo2 in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-01-26, 22:37
  2. ljud men svart bild
    By Napix in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-31, 02:52
  3. Kan man använda multi-x till att tanka?
    By ama in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2003-01-29, 15:46
  4. Var kan jag installera chippet?
    By Joke in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-22, 12:55
  5. Kan inte hitta den
    By xsist in forum Playstation produktsupport - övrigt
    Senaste inlägg: 2001-09-27, 18:33

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner