Visar resultat 1 till 4 av 4

Diskussion: Ms Dashboard, XBMC samt Evox frågor..

  1. #1
    Registrerade
    Jan 2005
    Inlägg
    108
    Respekt
    20

    Ms Dashboard, XBMC samt Evox frågor..

    Fyra frågor...

    1. Jag har installerat XBMC på min xbox, jag har då ersatt xboxdash.xbe i rot på c: (tagit backup på orginal givetvis) med den som följer med XBMC och lagt resten av XBMC på E:/Apps/XBMC/. Funkar klockrent... Tills dess jag vill starta MSDASHBOARDEN givetvis Hur löser man det? Om jag har två filer, säg en som heter xboxdash.xbe och en som heter xbmcdash.xbe, hur bestämmer man vilken som skall användas? Jag har ett smartXX installerat och vill få den att boota med XBMC när man trycker på POWER och orginalbios med MSDASHBOARD när man trycker på EJECT.

    2. Jag har installerat Evox på bioset M8_Plus_16 eller vad den heter, den som passar till v1.6. Är detta det enda bios som fungerar på en xbox version 1.6? Och oavsett vilket, när man startar den.. så kommer den här gröna startanimationen upp där det står Xbox, i övre vänstra hörnet är en ruggigt ful EVOX logga. Kan man ta bort den!??? Det hoppas jag, för det ser inte snyggt ut..

    3. Kan man inte hoppa förbi denna startanimation, så den startar XBMC med en gång?

    4. Är Evox detsamma som Evolution-X bara att det är en förkortning?

  2. #2
    Registrerade
    May 2004
    Inlägg
    216
    Respekt
    21
    1. xboxdash.xbe skall inte bytas ut, den måste heta xboxdash.xbe om du skall kunna boota orginalbios. Du skall döpa din xbmcdash.xbe till exempelvis avalaunch.xbe eller evoxdash.xbe. Då skall det fungera utan problem.

    2. Byt bios.

    3. Det är ju en typ av bootsekvens, du kan ju inte starta din dator utan att låta den starta upp innan.

    4. Ja.

  3. #3
    Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Inlägg
    6 389
    Respekt
    34
    Q: 3. Kan man inte hoppa förbi denna startanimation, så den startar XBMC med en gång?

    Jo det kan man men då måste man hitta ett bios som är utan den boot sekvensen, leta på google
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

  4. #4
    Registrerade
    Jul 2004
    Inlägg
    27
    Respekt
    0
    Eller använda EVTool och ta bort den. =P

Liknande diskussioner

  1. Hur får man spel på " F " att fungera?
    By Z i n g o in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2003-04-28, 21:37
  2. D6 bios + DAshboard
    By dafont in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2003-04-10, 22:19
  3. Boxen, chippen EVOx..hilfe...
    By lazer in forum X-BOX Hårdvaruforum
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-11-29, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •