Visar resultat 1 till 5 av 5

Diskussion: PS2 v30004R som slutat fungera efter 6 månader

  1. #1
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0

    PS2 v30004R som slutat fungera efter 6 månader

    Halloj, Har någon koll på om man även behöver skydda lasern även på v30004R v5

    Jag har samma modell som jag chippat och den fungerar utan problem. Har gjort dett ungefär lika lång tid. Men kompisens som jag chippat uppvisar "Disc Read Error" på orginal skivor nu.

    Tacksam för svar.

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Bara på originalskivor men inte backuper?

    Kan du stänga av chippet och prova?
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Bara på originalskivor men inte backuper?

    Kan du stänga av chippet och prova?
    Soory jag var otydlig Han får disc error på orginal skivor och insert playstation 1 & 2 bilden på kopior. Nämnas att hans PS2 går nästan dygnet runt. Min går inte lika mycket alls. Han förra maskin la av också och den var inte chippad. Då hade han garanti. Samma fel där och det var en v 4. jag misstänker lasern eller lserstyrchippet.

    Har en v9 som jag chippade i julas där jag dumt nog inte monterade "resistor fixet" tog ca 2 veckor innan den la av. Han körde sin maskin dygnet runt också. Där tvär dog dels spelaren och dels laserstyrchippet. Testade med en hel DVD spelare i den men den gick inte igång.

    Min fråga är då om man måste/kan göra "resistor fixet" även på v 5. Försökt läsa mig till detta men inte hittat. Kanske har jag sökt för lite.

    Är tacksam för alla svar som sagt.

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Man skall inte behöva göra något på V5. Går en sådan sönder så är det av "naturliga orsaker" dvs grejorna håller inte i all evighet
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2003
    Inlägg
    5
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av Hansi
    Man skall inte behöva göra något på V5. Går en sådan sönder så är det av "naturliga orsaker" dvs grejorna håller inte i all evighet
    Ok, får tacka för snabba svar som alltid. Har faktiskt köpt alla mina chip från er. Ända sen jag chippade min första PS 1 för 7 år sedan. Servicen har varit kanon.

    Tack!

Liknande diskussioner

  1. ps2 popper mod chip säljes!
    By gurra_g in forum Annonser/SPAM
    Inlägg: 3
    Senaste inlägg: 2002-09-04, 16:11
  2. Knasigt med ps2.
    By chenpong in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 7
    Senaste inlägg: 2002-03-25, 07:58
  3. Slutat att fungera!
    By Jimmy Hjer in forum NEO4 - Teknisk support
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-03-16, 21:31
  4. ps2 spel (bin filer)
    By Nyström in forum Playstation - backup/patchar
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2002-02-23, 17:39
  5. Playing Backups & Import Method for PAL & USA PS2
    By [spd] in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2001-02-02, 18:52

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •