Visar resultat 1 till 9 av 9

Diskussion: Hur gör man en "Gamepad reset" ?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20

Hur gör man en "Gamepad reset" ?

Kan man i xbmc om det tex har hängt sig eller om man vill starta om xboxen snabbt använda sig av handkontrollen? Tex trycka på särskilt utvalda knappar så startar xboxen om?

Om jag vill spela ett spel som jag tankat ner, ftp:ar jag bara över .ISO filen till "E:/Games"? För jag har gjort det och xbmc hittar inte den filen när jag går in i menyn games Jag har testat att ändra i .xml filen så att den hänvisar till E:/Games istället för F:/Games men det hjälper ju inte.. sen finns det något som heter DEFAULT som ligger över bookmarks där det också står en sökväg, jag har ändrat så att allt hänvisar till "E:/Games" även default och HDDLoader (vad det nu är). Ska det vara så?

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av PussyWagon
    Kan man i xbmc om det tex har hängt sig eller om man vill starta om xboxen snabbt använda sig av handkontrollen? Tex trycka på särskilt utvalda knappar så startar xboxen om?

Om jag vill spela ett spel som jag tankat ner, ftp:ar jag bara över .ISO filen till "E:/Games"? För jag har gjort det och xbmc hittar inte den filen när jag går in i menyn games Jag har testat att ändra i .xml filen så att den hänvisar till E:/Games istället för F:/Games men det hjälper ju inte.. sen finns det något som heter DEFAULT som ligger över bookmarks där det också står en sökväg, jag har ändrat så att allt hänvisar till "E:/Games" även default och HDDLoader (vad det nu är). Ska det vara så?
    Nu ska man inte tanka ner spel men om du nu köpt ett spel som du sedan av nån anledning gjort en iso fil och nu vill tanka över på din xbox så använd programmet qwix för att packa upp och ladda över med.

Mvh

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Har boxen hängt sig så kan man inte göra reset med handkontrollen. I övrigt sök på in game reset eller igr.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Ok, tack Hansi.. jag hittade! Allt är så enkelt när man väl vet vad man ska leta efter! Men alltså, om man startat ett spel från XBMC... måste man verkligen RESETA för att byta spel. Borde man inte på nått sätt bara kunna stänga spelet så man återgår till XBMC menyn?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om du har xbmc som första dashboard och använder M8/M8PLUS bios med "IGR Quick" så borde du komma direkt till xbmc menyn.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Om jag använder IGR när jag har en skiva i dvd spelaren så bootar den automatiskt i förstahand från denna. Hur gör jag för att den skall boota från hdd först? Irriterande om man behöver göra en IGR och en skiva sitter i boxen för då kommer man inte tillbaka till XBMC menyn utan då drar den igång skivan istället!

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Om du har ett bios som går att editera (dvs xecuter 4983) så editera bioset och skriv nåt annat än default.xbe för dvd:n. Tex rescue.xxx

Edit: Fast då kommer ju inte bioset starta spelet om du har det i när du trycker på on knappen heller förstås om du vill det. Går ej att få båda. Däremot så kommer ju xbmc starta det om du har på autostart.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    20
    Tack för ditt svar. Jag editerade bioset och tog bort default.xbe för dvd:n och nu funkar det som jag vill, nej den startar inte skivan automatiskt när jag trycker igång xboxen men det vill jag inte heller så det är perfekt! Men behöver jag inte alls ha någonting i det fältet för dvd:n, det spelar ingen roll vad det står där i eller?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    21
    Nja det är ganska bra om du har nåt.. ifall det skiter sig nån gång med dashboarden och du måste starta på skiva. Jag brukar trycka dit rescue.xxx och sedan så har jag en skiva där jag döpt om default.xbe -> rescue.xxx
    ifall att..

Liknande diskussioner

1. xbos spel hur gör man "kabyl"
    By lallerl in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-11-27, 00:29
  2. hur gör man?
    By Johan4130 in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-11-14, 15:13
  3. Hur gör jag?
    By sebbe3 in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-08-22, 23:03
  4. Flatkabeln på playstation one, hur tar man loss?
    By Andreas Andersson in forum Playstation produktsupport - Multi-X
    Senaste inlägg: 2002-07-10, 14:22
  5. jag vet inte hur man bränner!!!
    By Ps2 Power in forum Playstation 2 - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-08, 13:26

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner