Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: oljud på backuper

Registrerade
    Jan 2002
    Respekt
    0

Post oljud på backuper

mina backuper låter som bara faan, är detta skadligt på något sätt för ps2:an? påverkar det lasern? original spelen låter ju ingenting...

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

Ingen aning om det är skadligt eller inte, prova att bränna med annan brännare/annan hastighet/andra skivor och se om det blir bättre.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    0

Jag har själv ps2 med messiah, och upplever att det låter litegrann från backuper på cdr men orginal låter ok. Trodde att det var bara hos mig, men alla mina polare med chippade ps2 låter likadant. Vi har testat alla olika media, Verbatim funkar ok, men bäst av alla är TDK´s D-View, de är outstanding. Sämst är Memorex, de hackar otroligt mycket mer och låter som en stenkross! Har även testat att bränna i 2x men det låter fortfarande litegrann. Kan inte tänka mig att lasern kan ta skada av det? Nån med bra erfarenhet får gärna posta svar här!

Registrerade
    Mar 2002
    Från
    sweden
    Respekt
    0

Pröva med att göra ren skivan innan du böjar läning av spelet och låt den läsa i 1x och bränna i 1x då ska det funka!
    mvh Daniel
    daniel_e53@hotmail.com

Registrerade
    Dec 2001
    Respekt
    24

Har upplevt oljud och "klickningar" i PS2an när jag brännt med billiga "nonameskivor" typ Mr.Platinum osv. Oljuden upphörde när jag skaffade lite dyrare Verbatimskivor och brännde i 2X dock... Vet inte om det är "skadligt" för PS2an att använda sig av dåliga cdrmedia, men har hört någon hävda att lasern kan ta stryk av all missläsningar och klickningar.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10

<a href="http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000010" target="_blank">http://www.psxcare.com/support/forum/ultimatebb.php?ubb=get_topic;f=30;t=000010</a>
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

1. Problem att spela upp dvd backuper
    By samplehead in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-02-14, 14:27
  2. spela backuper på xboxconnect,?
    By Lars Laban in forum XBOX Nätverksspel / LIVE
    Senaste inlägg: 2003-02-21, 15:58
  3. ps1 backuper i ps2
    By komrem in forum Messiah - Allmänna frågor (ej teknisk support)
    Senaste inlägg: 2003-01-27, 15:00
  4. Spela backuper.
    By Jojje in forum Playstation - backup/patchar
    Senaste inlägg: 2002-07-17, 01:45
  5. Oljud vid swapning
    By freddeandersson in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2002-04-15, 17:48

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner