Visar resultat 1 till 15 av 15

Diskussion: PS2 vs Xbox????

  1. #1
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0

    PS2 vs Xbox????

    Kan man använda sin PS2:a som man kan med en Xbox? Med en Xbox kan man ju lyssna på webbradio mm. Jag har chippat min Ps2:a med Ripper 2 ultra och ska köpa till en hårddisk, om man kan använda den som man kan med Xbox.

  2. #2
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Nej, det har inte kommit några program för dessa ändamål så vitt jag vet. Men fördelarna med att ha en hårddisk till sin PS2 är ändå så stora så att det finns inget tvivel om att det är värt att skaffa hårddisk i vilket fall som helst.
    Om du väldigt gärna vill lyssna på webradio, varför inte använda PCn eller skaffa en Xbox i så fall?

  3. #3
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    4
    Respekt
    0
    Det är ju inte just webbradion som lockar. Ville bara veta om det fanns.

  4. #4
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Ps2an är ju lätt att föredra framför Xbox för ps2an har något som microsoft och deras krysslåda alldrig kommer att få
    Nämligen bra SPEL

  5. #5
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    För att inte tala om sköna kontroller. Xboxens handkontroller är ju verkligen vidriga att hålla i och spela med... urk Men det iofs bara min åsikt...

  6. #6
    Registrerade
    Nov 2004
    Inlägg
    62
    Respekt
    20
    Din och min åsik och förmodligen större delen av världens

  7. #7
    Registrerade
    Feb 2005
    Inlägg
    13
    Respekt
    0
    Vad menar ni med att xboxens handkontroll är dålig!?!
    Den är ju mycket skönare än på ps2!
    banned: kringgått *-filtret för att hänvisa till konkurrerande företag

  8. #8
    Registrerade
    Mar 2002
    Inlägg
    677
    Respekt
    24
    Om man tycker om kvalitetskänslan på billiga plastleksaker så tycker man nog om Xboxens fippliga handkontroller. Personligen tycker jag iaf om PS2ans kvalitativahandkontroller som har symmetriskt placerade knappar och joystickar.
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

  9. #9
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Väl talat, danne.sk! Jag tycker också Xboxens kontroll känns plastig, har tröga knappar och ligger dåligt i handen.
    Men det är ju uppenbarligen en fråga om smak och tycke, vilket märks bl.a på xbox89s inlägg. Himla synd att man inte kan köpa konverters för att koppla Xbox kontroller till PS2 och PS2 kontroller till Xbox

  10. #10
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Det finns konverters för PS2 kontroller till xbox, tyvärr ger alla vi testat (minst 3 olika fabrikat) fördröjningar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  11. #11
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    ?? *kollar datumet för att se om det är 1:a april*.. Hade ingen aning om att det fanns såna grejer. Men jag förstår att det kan bli fördröjning då varje tryck på kontrollen troligtvis måste identifieras av konverten och sedan kodas om för att passa konsollen.
    Hur lång tids fördröjning rör det sig om? Är detta nånting ni redan säljer i butiken? Konverterar den både Xbox kontroll -> PS2 och PS2 kontroll -> Xbox då eller?
    EDIT: Glöm sista frågan, läste inte ordentligt

  12. #12
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Vi har säkert någon liggande, men vi har tagit bort dom ur sortimentet. Fördröjningen gjorde den iaf helt oanvändbar för dansgolv/dansmattor. När det ändå kom dansgolv/dansmattor till xbox så gav vi upp försöken att hitta en adapter som fungerar.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  13. #13
    Registrerade
    Jun 2002
    Inlägg
    70
    Respekt
    23
    SolidSnake: Sådana adapters har ju funnits länge... jag har två stycken PS2 -> Xbox (de gör alltså så att man kan koppla PS2-kontroller till boxen) som jag har haft sen ett år tillbaka. Funkar perfa, inga fördröjningar eller så. Ser ut ungefär som en förlängningskabel. Jag tror inte att signalen behöver kodas om på något sätt, då Xboxens och PS2:ans kontroller är väldigt lika i funktionalitet... lika många knappar och så... om jag inte är helt ute och cyklar använder dessutom båda två någon variant av USB-systemet. Jag tror med andra ord att den som är lite händig kan peta ihop en egen adapter utan större problem. Har dock inte testat själv, eftersom jag har en förmåga att klanta till saker... Men det måste ju finnas info om det någon annanstans? Om det inte finns här, alltså.
    Jodå. Men det var det ingen som visste.

  14. #14
    Registrerade
    Nov 2004
    Från
    Stockholm
    Inlägg
    100
    Respekt
    20
    Det är möjligt att det stämmer som du säger, men om signalen inte behöver kodas om så kan man ju undra varför det blev fördröjning på dom som Hansi testat?
    Dom som du har och som det inte är någon fördröjning på, är det en helt vanligt kabel alltså, eller är det en liten dosa någonstans mellan ändarna på kabeln? Är det bara en kabel utan dosa så är det ju ganska så troligt att signalerna går rakt över. Och i så fall kan det ju vara värt att spana runt lite efter ritningar till detta.
    Hansi, dina tekniker har inga ritningar för detta liggandes som du kanske möjligtvis skulle ha lust att lägga ut här på forumet?

  15. #15
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    När jag själv testade adapters med vanliga spel tyckte jag det fungerade bra. Men när Stan64 testar spel för dansmatta på högsta level så dög adaptrarna plötsligt inte längre. Och eftersom vi avsåg att sälja adaptrarna till kunder som ville ha dansmatta till sin xbox (innan det fanns annat än dansmatta för playstation) så fick det vara.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. Playstation 2 versus XBox (updaterad)
    By visuatrox in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 23
    Senaste inlägg: 2004-11-25, 12:59
  2. vet inte vad jag skall göra...
    By tiito78 in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 10
    Senaste inlägg: 2004-10-19, 10:04
  3. Linux på omidifierad XBOX med direkt boot
    By Hansi in forum Linux på XBOX
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-03-31, 00:28
  4. Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2002-08-05, 20:24

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •