Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: Ingen färg på brända PSX-spel?

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0

Ingen färg på brända PSX-spel?

Jag har bränt mitt allra första PSX-spel nu, men det är ingen färg när jag spelar. Ljud och så är helt perfekt, men svartvitt är det. Vad har jag gjort för fel, vad ska fixas till nästa spel jag bränner? Jag vet inte vad som finns i konsollen (fick den av farsan som fick den av nån, ni vet hur det kan vara), så jag kan inte namedroppa något chip eller nåt. Försökte hitta hjälp i de gamla trådarna, och hittade faktiskt en annan som också fick svartvita spel, han fick rådet att skaffa en rgb-kabel, vad är det? Jag har en scart och en som ser ut som en vanlig antennsladd (hade en gammal tv när psx'et införskaffades), har provat med båda, svartvitt ändå (lite sämre bild med scart är allt jag lyckats åstadkomma)
    Finns det alltså ytterligare en sladd man kan använda sig av mellan PSX och tv'n? Om detta är lösningen på mitt problem så skulle jag vilja veta vart man vänder sig för att köpa en sån, och vad den lite mer exakt heter?
    Tack på förhand!
    Last edited by Starfighter8bit; 2005-05-17 at 11:47.

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Tack för det..

En annan fråga då, jag har spelat det här spelet ett par gånger, (utan möjlighet att spara?) och nu illvägrar det starta?
    Skivspelar-läget dyker upp, med två spår. Det andra spåret består av en kille som säger att första spåret är data. Sedan spelas musiken, som förmodligen kommer från spelet. Jag gör exakt likadant när jag startar spelet nu, som innan, varför går det inte igång längre? :O

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Skaffa ett nytt exemplar
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    May 2005
    Respekt
    0
    Men.. Jag brände det ju i morse? Kan det bara.. sluta fungera sådär?

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Om allt annat fungerar så är det iaf det första du skall testa

Liknande diskussioner

1. Minneskort ps2 till psx spel?
    By MorteM in forum Playstation - Övrigt
    Senaste inlägg: 2005-01-23, 01:39
  2. Ripper 2, ingen färg på spel från usa
    By Memnoch in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2004-07-16, 23:51
  3. kan inte spela brända spel...
    By Andreas_T5 in forum NEO4 - Teknisk support
    Senaste inlägg: 2003-07-31, 13:12
  4. brända psx spel på en MESIAH chippad ps2?
    By smeagol in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2003-01-19, 14:44
  5. brända psx spel
    By Ericzon in forum Playstation 2 - produktsupport - MULTI-X CHIP
    Senaste inlägg: 2001-01-04, 12:57

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner