Visar resultat 1 till 12 av 12

Diskussion: Brännt chip

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22

Brännt chip

Jag flashade ett duo-x2 med flash protection på idag. Sen la xboxen av. Jag snackade med en kille som sa att chippet var bränt och men var tvungen att byta det. Bränns verkligen dhippet om man flashar med flash protection på? Kan själva xboxen ha tagit skada?

MVH Viking

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    Jag var lite väl snabb när jag skrev det första inlägget. Xboxen la iten av. Jag kunde starta den med ms dashboard på den stora knappen. När jag försökte med chipet så starta den om 3 gånger och sen blinkade den grönt/rött. E chippet helt pajj då och går inte att fixa alls?

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    Ska chippet verkligen lägga av helt om man försöker flasha med flash protection på?

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Flashprotection? Hur fungerar det med ett duox2? Trodde inte att det chippet hade något sånt...
    Låter konstigt att det skulle ha gått sönder iaf. Om man har något som kallas flashprotection så är ju det ett jävligt dåligt skydd mot flashning om kortet bränns =) Tror nog bara du råkade ut för en felaktig flashning. Flasha om chippet igen bara. Använd hotswap metoden eller om du har något trevligt på din andra bank på chippet funkar ju det bra oxå.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    killen som sålde det sa att chippet var helt pajj och det gick bara att byta till ett nytt..... jag gjorde det och fick betala allt själv...... om det bara var en felflashning så känns det ju inte så bra...... om den blinkar rött/grönt så e de väll t.ex ett dålit bios??

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Duo-x2 har inte någon flash protect. En liten "hot swap" så mår chippet bra igen.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    too late...... killen som sålde sa att hela chippet var pajj och att det bara gick att byta..... kosta 700 spänn till ....... känns inte speciellt bra nu.....

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Citat Original inlägg av Hansi
    Duo-x2 har inte någon flash protect. En liten "hot swap" så mår chippet bra igen.
    Var väl det jag trodde att det inte fanns nån flashprotection..

Jag skulle ha gått tillbaka till killen och krävt pengarna tillbaka..

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    hmm..... ska kolla allt innna jag gör nått sånt så man inte skämmer ut sig rent...... bara det står duo-x2 på chippet så finns det ingen flash protection??? allså så det inte finns lite olika verisioner av det chippet eller nått liknande så hans verision som han monterar till folk har flash protection..... kom på en skum sak till..... flashade om en annan kompis bios och han hade också chippat där för bara 2 veckor sen och det gick bra och jag hade den på som vanlit med chippet...... det känns mer och mer som en felflashning och att han itne orkade bry sig.......

Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Respekt
    10
    Du kanske bara pratade med "någon i kassan", jag vet att våra kunder också kan få helvilda förslag när inte jag står och övervakar den verbala trafiken över kassadisken :-)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Registrerade
    Feb 2004
    Från
    linköping
    Respekt
    22
    Finns inga olika versioner utav duox2 vad jag vet iaf.. Har dock inte monterat så stora mängder utav detta chip men Hansi vet säkert mer.

Registrerade
    Sep 2004
    Respekt
    22
    hm... jaja det får vara nu jag orkar inte bry mig mer om detta.... men tack för all hjälp.......

Liknande diskussioner

1. Flasha.. vilket chip?
    By Pepto in forum BIOS versioner och flashning
    Senaste inlägg: 2004-04-17, 18:30
  2. 5.1 Vilket chip/vilken modifikation skall man välja egentligen!
    By Hansi in forum XBOX / Evolution-X FAQ och Guider
    Senaste inlägg: 2004-03-08, 11:09
  3. Två chip på sex dagar
    By YallamaN in forum X-B.I.T. support
    Senaste inlägg: 2003-11-17, 10:50
  4. PlayStation 2 Multi-X chip NEO2.2 för svensk/amerikansk PS2 - 250:- Behöver HJÄLP!
    By Bastjeman in forum Playstation 2 - produktsupport övrigt
    Senaste inlägg: 2002-10-22, 17:08

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner