Visar resultat 1 till 6 av 6

Diskussion: widescreen mm

  1. #1
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    widescreen mm

    Hejsan, har precis fått boxen, och är en smula ny på detta område. Jag har en plasma som kör 16:9 läge, kan man ställa in det nånstans när man kör med smartxx chippet? med orginal bios så finns det en inställning som fungerar bra.

    Finns det nån manual vad alla programmen gör för något?

    när jag ska surfa in på boxen så funkar det lite sådär, däremot telnet och ftp fungerar bra, nåt enkelt som går att svara på?

    tack för det

  2. #2
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Starta MS DASHBOARD eller starta med original bios direkt från chippets meny.

    Läs "den lilla guiden till den chippade boxen" som finns bland xbox guiderna i forumet.
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  3. #3
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0

    följdfråga..

    jag har läst denna manual, vilket hjälpte mig en del. Står dock inget om hur man ställer in skärmen, jag provade starta config magic för att det kanske skulle kunna confa, men det startade inte. Stod att det inte var rätt serienummer på xboxen...

  4. #4
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Du visste ju redan hur du gjorde i "originalläge" och jag förklarade ovan hur du kommer till motsvarande "originalläge" (ms dashboard / alt. starta med original bios)
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

  5. #5
    Registrerade
    Mar 2005
    Inlägg
    7
    Respekt
    0
    Ledsen att besvära med novis frågor. När jag startar boxen så får jag välja orginal bios eller m8. När jag väljer orginal så kommer jag in i ms menyn, och under settings kan jag välja widescreen, och det fungerar bra när jag kör orginalspelen. men väljer jag m8 så kan jag inte välja wide, så när jag spelar så beskärs kanterna.

  6. #6
    Registrerade
    Aug 2000
    Från
    Stockholm, Sweden
    Inlägg
    22 483
    Respekt
    10
    Xboxen borde behålla inställningen du gör...
    Läs forumets avdelning för Vanliga Frågor Och Svar, XBOX Guider eller prova forumets SÖKFUNKTION - Dina vänner här i forumet orkar kanske inte formulera ännu ett svar på en fråga som redan är avhandlad flera gånger tidigare. Titta hur många inlägg jag skrivit - försök hitta på en fråga jag inte svarat på redan...

Liknande diskussioner

  1. XBOX X2VGA+ 480p widescreen ??
    By stargatefour in forum High Definition (HD-stöd) på XBOX
    Inlägg: 1
    Senaste inlägg: 2005-03-13, 19:15
  2. Halo 2 - Widescreen
    By Gelantious in forum HALO 2
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2004-11-13, 10:06
  3. widescreen problem
    By paddan in forum XBOX Media Player / Media Center
    Inlägg: 2
    Senaste inlägg: 2003-09-12, 17:30
  4. Steel Battalion i widescreen?
    By Meneldil in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Inlägg: 5
    Senaste inlägg: 2003-04-03, 00:32
  5. Widescreen och PS2
    By 3875 in forum Playstation 2 - Övrigt
    Inlägg: 4
    Senaste inlägg: 2003-03-31, 08:15

Bookmarks

Behörigheter

  • Du får inte starta nya diskussioner
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •