Visar resultat 1 till 14 av 14

Diskussion: Qwix!

Registrerade
    Feb 2005
    Respekt
    0

Question Qwix!

Hur funkar qwix och hur gör jag för att göra om iso-filerna till filerna som jag sedan skall dra över via ´FlasFXP?

Skriv gärna utförligt...

Vill veta mer! //

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Knappen "Load ISO" är väl ganska självbeskrivande. "FTP Upload all" likaså.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0
    Varför använda Flash FXP när du har Qwix? Det är ju till för att skicka över spel i ISO-format. Öppna en ISO-fil i Qwix så sköter programmet resten.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0

Snabb Qwix How-to

Det var ju fina utförliga svar du fick innan men detta kanske hjälper dig lite närmare.

Börja med att lägga till ip-numret till din xbox i "active connections"
    - Add new connection
    Description = vad vill du kalla kopplingen till din xbox?
    Ip-nummer :Tex 192.168.1.200 (Ip-numret syns på boxen OM du har nätverkskabel istoppad :-)
    Username = ALLTID xbox
    Password = xbox OM DU INTE ÄNDRAT SJÄLV

Lättast är väl att använda samma inställningar som du har i FlashFXP och klicka på "test connection" sedan på ok om du får ett svar att det fungerar.

Ladda till xboxen:

Se till att load iso är markerat till vänster, sedan så klickar du på mappen som heter load iso (då ser du din dator), leta upp iso-filen klicka på öppna och spelet hamnar i det stora fönstret.
    Du kan om du vill lägga upp flera spel (mitt rekord är 12 spel samtidigt)
    sedan så klickar du på ftp upload all så startas uppladdningen till f:\games på xboxen (spel katalogerna skapas automatiskt).

Vill man kopiera spel från xboxen gör så här:

Klicka på Create ISO till vänster
    Välj ftp folder
    Välj vilket spel du vill kopiera
    tala om vart på din dator du vill ha iso filen
    Sedan så startar du Nero (eller ditt favorit brännar program) hoppa över Wizarden
    välj bränn image (eller iso)
    stoppa i en dvd skiva och sedan så har du en skiva att ge bort i julklapp.

Manage Titles on Xbox drive:

klicka på scan Titles
    sedan så kan du döpa om spelen i listan som syns i ditt favoritdash och lite annat smått och gott
    Dessutom så kan du "Patcha" dina filer på xboxen - det har jag inte provat på ännu så där kanske någon annan snäll jävul kan hjälpa dig.

Lycka till och det är lätt som en plätt utan FTP program!
    Last edited by basisten; 2005-02-14 at 12:13.

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    21
    jag har försökt att klicka på manage title on drive,,, men det står att min avalaunch version är för gammal,,, är det bara att ladda ner en nyare version eller har det med chip och BIOS osv att göra också?

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Prova med att starta Avalaunch på Boxen FÖRST sedan så klickar du på manage title on drive, det borde räcka.

Annars så kopplar du upp boxen på nätet starta Avalaunche och välj att uppdatera inifrån Avalaunch (jag tror att den finns i "om (about)avalaunch")

Registrerade
    Dec 2002
    Från
    Engelholm, Sweden
    Respekt
    35
    Tanka hem C-Xboxtool mycket bättre prog gör allt du kan önska dig av ett prog
    "Det finns ingen värdighet i att vara överlägsen någon annan. Sann värdighet ligger i att vara överlägsen sitt tidigare jag."

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    japp det är bättre, men dom ville ha hjälp med detta prog så jag tänkte att jag skulle svara på deras frågor så gott jag kunde, tyckte nämligen inte att:
    "Knappen "Load ISO" är väl ganska självbeskrivande. "FTP Upload all" likaså."
    var riktigt så utförligt som Dalix ville ha hjälp med ....

Men annars så har du rätt pege63
    Last edited by basisten; 2005-02-18 at 01:54.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Räcker ju hur bra som helst.. det är inte precis hjärnkirurgi vi snackar om här.

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Ojdå, Jag får då passa på att härmed be samtliga deltagare på detta forum om ursäkt för att ha tagigt upp deras dyrbara tid med att försöka förklara något som tydligen nästan alla redan visste.

Registrerade
    Nov 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av basisten
    japp det är bättre, men dom ville ha hjälp med detta prog så jag tänkte att jag skulle svara på deras frågor så gott jag kunde, tyckte nämligen inte att:
    "Knappen "Load ISO" är väl ganska självbeskrivande. "FTP Upload all" likaså."
    var riktigt så utförligt som Dalix ville ha hjälp med ....

Men annars så har du rätt pege63

Folk som svarar på en given fråga med att rekommendera ett annat program kan ju hellre låta bli att svara. Bättre då att föreslå detta i en ny tråd. Tyckte du gav ett utförligt svar....

Själv skriver jag mycket i olika newsgrupper så de där som svarar med förslag på något annat finns det gott om. När folk frågar si & så ang. ex.vis IE och någon "viseguy" svarar med att man ska använda firefox, kan man inte reta sig på den sortens människor .

Inga angrepp mot person menad, bara en lite sur reflektion på fenomenet

Registrerade
    Dec 2004
    Respekt
    0
    Citat Original inlägg av ron
    Folk som svarar på en given fråga med att rekommendera ett annat program kan ju hellre låta bli att svara. Bättre då att föreslå detta i en ny tråd. Tyckte du gav ett utförligt svar....

Själv skriver jag mycket i olika newsgrupper så de där som svarar med förslag på något annat finns det gott om. När folk frågar si & så ang. ex.vis IE och någon "viseguy" svarar med att man ska använda firefox, kan man inte reta sig på den sortens människor .

Inga angrepp mot person menad, bara en lite sur reflektion på fenomenet
    Tack ron
    Jag finns på andra "boards" och där brukar man svara på frågor som användare ställer.
    Dessutom så bör man inte vara "offtopic" precis som du säger.

Nu ville "dalix" och "Firehurricane" ha hjälp med qwix, så jag försöker efter bästa förmåga att svara dom, och jag hoppas att dom kommit längre efter mina svar.

Registrerade
    Oct 2004
    Respekt
    21
    Citat Original inlägg av basisten
    Ojdå, Jag får då passa på att härmed be samtliga deltagare på detta forum om ursäkt för att ha tagigt upp deras dyrbara tid med att försöka förklara något som tydligen nästan alla redan visste.
    Du är ursäktad

Registrerade
    Mar 2005
    Respekt
    0
    Hej när jag trycker på Ftp uppload all står den bara på 0% å det händer inget..Vad kan det vara för fel?

Liknande diskussioner

1. Qwix
    By LillMorris in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-12-24, 01:17
  2. Qwix problem
    By cor372r in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-10-29, 12:05
  3. Funkar Qwix till Evolution X eller måste man ha Avalaunch?
    By san_miguel in forum Evolution-X Dashboard
    Senaste inlägg: 2004-10-26, 14:55
  4. Problem med Qwix
    By BobVlaesk in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-08-23, 12:33
  5. QWIX - står kvar på 0 % och Calculating
    By Sunde in forum X-BOX Spel/Mjukvara
    Senaste inlägg: 2004-06-06, 13:30

Bookmarks

Behörigheter

• Du får inte starta nya diskussioner