Hej, jag har nyligen installerat en DMS4 EZI Lödfritt chip i min ps2 version 7. Och när jag hade chippat färdigt och testade att lägga in bios så läste den inte skivan, så jag öppnade ps2:an igen och kollade så att allting stämmde. Jag märkte att bios chippet inte satt i ordentligt så jag tryckte i den lite mer, och sen startade jag ps2:an. När jag startade den så märkte jag att den började låta ganska mycket. Det lät som ett brummande,,,brrrrrrrrrrrrrrr. Jag la min hand på ps2:an och den lät mindre men när jag tog bort min hand började den låta igen. Men jag körde toxic bios v.1.2 ändå. Sedan stängde jag av den och efter en ca 40min kom jag tillbaka och ville testa det med en backup spel. Och då märkte jag att den inte lät som ett brummande mera. Jag spelade en stund. Sen stängde jag av den och kom tillbaka igen efter ett tag men så började det där brummande ljudet komma tillbaka. Min fråga är då är det normalt att chippade PS2 ska låta så här efter att man ahr chippat? Eller är det med DMS4 EZI lödfria chippet som det endast ska låta så här? Är det normalt att det ska låta så här? Kommer min PS2 att sluta fungera snart?
Är tacksam för ett svar!
Bookmarks