Visar resultat 1 till 7 av 7

Diskussion: DMS4 EZI Lödfritt BRUMMAR!?

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

DMS4 EZI Lödfritt BRUMMAR!?

Hej, jag har nyligen installerat en DMS4 EZI Lödfritt chip i min ps2 version 7. Och när jag hade chippat färdigt och testade att lägga in bios så läste den inte skivan, så jag öppnade ps2:an igen och kollade så att allting stämmde. Jag märkte att bios chippet inte satt i ordentligt så jag tryckte i den lite mer, och sen startade jag ps2:an. När jag startade den så märkte jag att den började låta ganska mycket. Det lät som ett brummande,,,brrrrrrrrrrrrrrr. Jag la min hand på ps2:an och den lät mindre men när jag tog bort min hand började den låta igen. Men jag körde toxic bios v.1.2 ändå. Sedan stängde jag av den och efter en ca 40min kom jag tillbaka och ville testa det med en backup spel. Och då märkte jag att den inte lät som ett brummande mera. Jag spelade en stund. Sen stängde jag av den och kom tillbaka igen efter ett tag men så började det där brummande ljudet komma tillbaka. Min fråga är då är det normalt att chippade PS2 ska låta så här efter att man ahr chippat? Eller är det med DMS4 EZI lödfria chippet som det endast ska låta så här? Är det normalt att det ska låta så här? Kommer min PS2 att sluta fungera snart?

Är tacksam för ett svar!

Registrerade
    Dec 2001
    Från
    Stockholm
    Respekt
    25
    cd skivor låter mer än dvd skivor. är det så att detta brummande bara hörs när du kör med cdr?
    "I'll keep it short and sweet -- Family. Religion. Friendship. These are the three demons you must slay if you wish to succeed in business."

Registrerade
    Jan 2005
    Respekt
    0

Hmm?

Brummande ljudet, låter när jag kör ett spel från en dvd skiva. Men det lät också när jag körde bios som var från en cd-r skiva. Är detta normalt?

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av powerman
    Bränner du fort så måste man läsa fort.

snabb läsning - mycket ljud.

Lösning (kanske ): bränn sakta.
    LOL, att man bränner en skiva fort har absolut inget med detta att göra. Bränner man för fort så kan det orsaka att skivan blir svårare att läsa men det skulle inte gör att skivan skulle rotera fortare så det blir mer oljud, snarare att skivan blir mera svårläst och måste rotera saktare. Att läsning av CD-skivor orsakar mera missljud är normalt men att DVD-skivan du använder orsakar detta kan vara att själva skivan inte är riktigt balanserad eller att du missat att dra ihop något i PS2an vid ihopmonteringen av den. Testa original skivor som du kört förut i den innan chippningen och se om de också orsakar att den brummar. Är det endast vid läsning av skivor den brummar?
    PS2 v7 w/Ripper 2 GOLD & PS2 v9 w/o modchip.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Bränner du en cd-skiva i 40x och en i 4x och det skulle skilja i ljudnivå så är det nog mest sannolikt att det är skillnader i skivorna såsom obalans, skiktkvaliteten eller liknande för en skiva som bränns snabbt läses ju givetvis inte snabbare. Hur tror du då att en audio-cd som alltid spelas upp i 1x hastigheten i en cd-spelare kan brännas i olika hastighet.

I praktiken är det tvärtemot som du säger, en dataskiva som bränns för fort kan bli svårare att läsa av en cd/dvd-läsare och kan då inte roteras och läsas lika fort som en skiva som kanske är bränd vid en lägre hastighet pga felkorrektionen som enheten måste göra.

Registrerade
    Mar 2002
    Respekt
    25
    Citat Original inlägg av powerman
    Men vad har det här egentligen med denna tråd att göra?
    Jag tycker att vi sätter punkt här.
    Tja, det var ju du som påstod att "Bränner du fort så måste man läsa fort". Är något påstående fel så vill man ju gärna förklara hur det ligger till eftersom det är fler som läser.

Registrerade
    Mar 2005
    Från
    Umeå
    Respekt
    21
    Nu är alla meddelanden borta, nöjd nu?!?
    * Xbox Crystal v1.6 Tillv. 2004-08-30
    * Western Digital 160 Gb
    * DuoX2 Cromwell
    * XBMC 2005-02-01

Liknande diskussioner

1. Ps2 död efter Dms4 EZI installation
    By Sumpanhammer in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-06-23, 00:13
  2. DMS4 EZI lite problem
    By hdf in forum DMS3, DMS4 lite, DMS4 PRO
    Senaste inlägg: 2005-03-01, 23:30
  3. DMS4 EZI Lödfritt